El Consell destina 500.000 euros a millorar el port de Maó i el seu entorn
Es faran obres també al Passeig Marítim

Imatge del port de Maó / Europa Press

Mahón
La presidenta del Consell de Menorca, Susana Mora, i l'alcalde de Maó, han signat aquest dijous un conveni de col·laboració amb la voluntat de continuar avançant en el projecte de millora i embelliment del port de Maó i el seu entorn.
En concret, la institució insular, mitjançant aquest acord, finançarà fins a un total de 500.000 euros, dels quals 450.000 euros aniran destinats a la renovació del Passeig Marítim i 50.000 a inversions que impulsin i fomentin la promoció turística.
Des del Consell de Menorca han apuntat que aquest conveni sorgeix de la necessitat de complementar les actuacions executades fins ara per part del Consistori, un projecte a través del qual es pretén impulsar i fomentar la promoció turística del port i del seu entorn com a espai i producte singular dinterès turístic en làmbit insular.
D'aquesta manera, la col·laboració es farà mitjançant el cofinançament de les actuacions necessàries al Passeig Marítim, així com de les inversions lligades a la promoció turística de la rada.
Entre les actuacions previstes al conveni es troben la renovació de tot el Passeig Marítim, entre la rotonda de Fort de l'Eau fins al centre sanitari de Verge del Toro, amb la substitució de l'enllumenat públic i la col·locació de plaques solars fotovoltaiques als aparcaments, així com ladaptació dels espais i recorregut per a compliment de la llei daccessibilitat universal.
També s'hi inclou l'adequació de les voreres i dels pluvials, la renovació d'asfaltats, la construcció d'un nou aparcament que millori l'accés, així com projectes de senyalització i instal·lació d'elements destinats a la promoció turística del port.
"El port és un producte turístic singular i consolidat i un element estratègic d'interès insular", ha dit Susana Mora, que ha remarcat que mitjançant aquest conveni es continua amb el projecte de convertir l'illa en "un lloc més sostenible, accessible" i amable amb el nostre entorn i pels nostres ciutadans i visitants”.
Per part seva, l'alcalde de Maó ha subratllat que aquest estiu s'ha vist un nou perfil de turista que va al port, que visita els seus establiments i que desenvolupa diferents activitats. En aquest punt, ha posat èmfasi en la necessitat de continuar millorant lentorn amb la renovació de paviments, voreres i enllumenat i la creació de noves places daparcament, entre altres actuacions.




