Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

PROGRAMA ESPECIAL Sigue en directo 'Hoy por Hoy' con Àngels Barceló desde Santiago de Compostela

Acord per pujar el preu de la llet pels productors menorquins

Govern, Consell i representants del sector lacti

Foto de l'acord del sector lleter / CAIB

Foto de l'acord del sector lleter

Mahón

La conselleria d’Agricultura del Govern, el Consell Insular i els representants del sector lacti de Menorca van signar, aquest dilluns, l’acord per a la posada en marxa i desenvolupament del pla de suport per a la viabilitat, modernització, promoció i comercialització del sector lacti de Menorca, el que es coneix com PROVILAC.

L’acord estableix 16 accions per a l’any 2022 que tenen per objectiu fer front a la crisi de rendibilitat que pateixen els ramaders de llet de Menorca.

Entre els objectius del pla hi ha elevar la renda ramadera al sector del vacum de llet a partir del just equilibri entre el preu que reben per la llet i els costos de producció que suporten les explotacions, i avançar en la compensació dels sobrecosts de la insularitat. En aquest sentit, l’acord signat entre les parts inclou el compromís de millora del preu base de la llet a l’any 2022, i la progressivitat dels preus per part dels operadors per als anys 2022, 2023 i 2024.

Pel que fa als sobrecosts de la insularitat que pateixen les explotacions ramaderes i les indústries làcties, la conselleria d’Agricultura, habilitarà una línia d’ajudes d1’8 milions d’euros que comptarà també amb aportació del Consell Insular. Així, la conselleria aportarà 0,026 euros/litre en concepte de sobrecostos o de despeses corrents a les explotacions ramaderes de llet; i el Consell de Menorca, 0,020 euros/litre.

La fórmula serà la de subvencions directes a les explotacions ramaderes i la previsió és que la convocatòria de l’ajuda surti el pròxim mes de febrer.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir