Amador Díaz: "Moitas das reivindicacións que levábamos na tractorada de marzo están no Plan Especial"
La Mesa da Limia vuelve a reunirse, con la actualización de regadíos como máxima prioridad ante la sequía y la nueva legislación sobre el tratamiento de aguas
La Mesa da Limia se reúne con el agua como protagonista
07:14
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1653907231501/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Xinzo de Limia
Los recientes avances en la legislación sobre tratamiento de aguas han estado muy presentes en la última reunión de la Mesa da Limia, donde han continuado los avances en el Plan Especial que la Xunta de Galicia ultima para la comarca.
El pasado 27 de mayo, organizaciones agrarias, representantes sindicales y el conselleiro de Medio Rural, José González, se daban cita en Ourense para seguir actualizando la hoja de ruta en la implantación del Plan, un encuentro del que todos salieron satisfechos, según manifestaron a continuación tanto José González como Amador Díaz, presidente de los pataqueiros de A Limia, en el programa Hoy por Hoy Ourense.
“Non se trata de que o plan se elabore nunha oficina de Santiago e logo non se aplique” manifestaba el titular de Medio Rural, “tíñamos as nosas ideas e as quixemos testar cos representantes da comarca, de cara a futura presentación dese plan especial. Vai xirar ó redor dos principais cultivos polos que se coñece a comarca, atendendo ós criterios de sostenibilidade, pero tamén aportando valor engadido”. Al mismo tiempo, se trabajó en cómo el articulado de la Ley de Terra Agraria puede ayudar a la comarca. “Temos que ser capaces de mobilizar terra abandonada, que pode estar en torno as cincocentas mil hectáreas, que poderían xerar moitos postos de traballo. A actividade económica ligada a agricultura e a gandería é imposible de deslocalizar.”.
Satisfacción también por parte de los agricultores, según reconocía en Radio Ourense Cadena SER Amador Díaz. “Moitas das reivindicacións que levábamos na tractorada de marzo se están incluindo no plan especial, como é o anticipo da PAC sen costo, que vai a permitir ás explotacións ter liquidez, e dar un respiro ó sector”.
Otro de los puntos principales fue la actualización de los sistemas de riego, respecto a lo cual, José González confirma la buena predisposición de la Confederación Hidrográfica al respecto. “Comenzaron xa as perforacións, e estamos recopilando material para esta intervención, que duplicará as hectáreas de regadío. Vamos a abrir na comarca unha oficina de atención os regantes para manter á cidadanía o máis informada posible ó respecto sobre esa inversión de máis de vinte millóns de euros”. Un plan de actualización que se muestra urgente de acuerdo a los productores, después de un comienzo de año muy seco. “Hai un bo entendemento entre consellería e confederación, o que é moi importante”, señaba Amador Díaz “É precisa esa regulación da auga, que é un ben escaso; e necesitamos regar os cultivos para evitar unha hecatombe”.
Álvaro Rodríguez de Uña
Nacido en 1988 en Ourense, y licenciado en periodismo por la Universidad de Navarra. Se incorpora a...