"Todos os demáis sectores do rural dependen dun sector agrario forte. E na Limia o temos", asegura Eva González
La gerente del GDR Limia - Arnoia adelanta los planes de trabajo para el grupo, que implica a 25 concellos; y que abre ahora el ciclo 2023 - 2027
Xinzo de Limia
El GDR Limia – Arnoia encara su quinto año de actividades con una palabra como cimiento: consolidar. “Tíñamos que creernos que un grupo de vintecinco concellos podería ser unha ferramenta útil. E pouco a pouco fomos créndolo, e acadamos sacando adiante varios proxectos europeos. Iso cristalizou nun 2022 moi bó, e agardamos que o 2023 sexa igual, seguindo as liñas de traballo abertas e concretando os plans que xa están en marcha” asegura la gerente del colectivo, Eva González, en Hoy por Hoy A Limia.
Eva González traza las líneas del período 2023 - 2027
10:58
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1673270093436/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
El año que acaba de finalizar ha venido marcado por la búsqueda de nuevos programas que financiar y consolidar a través del programa Leader: “Este 2023 van a ver a luz 25 proxectos seleccionados polo GDR, e nos atopamos moi satisfeitos. Acaban de aprobarnos un proxecto europeo con Portugal para estudar as condicións económicas e laborais das mulleres que traballan no agro. Tamén traballaremos nun estudo de consumo de auga no ámbito turístico dentro do camiño de Santiago, seguiremos facendo formación en hábitos saludables en Rairiz de Veiga” adelanta González. Sin embargo, su mayor hito en el recién finalizado 2022 considera que ha sido la plataforma ATerra, una base de datos de parcelas que ha definido como “o motor que nos mova os próximos cinco anos”. Otra de las obras pendientes el la Estrategia de Desarrollo Local, que se espera esté rematada en el mes de marzo, y ayude al acceso a la tierra a todos aquellos que deseen trabajarla en la comarca de A Limia.
La especialización
Con el año, comienza un nuevo período de cinco años para el GDR, que abarcará en 2027. Sobre las complicaciones que les aguardan, se encuentran viejos conocidos. “Necesitamos un sector agrario forte para que o resto de sectores sexan fortes. A comarca da Limia é a comunidade agraria máis potente de Galicia, pero o acceso á terra é difícil por diversas razones. Se somos capaces de botar unha man no acceso á terra, o resto de problemas poderán ter solución. O comercio, o sector turístico… todo depende de que se fixe poboación”, enumera Eva González.
Otro de los puntos en los que van a trabajar es en la zonificación del conjunto de municipios para fortalecer aquellos sectores más potentes e intentar tender hacia la especialización. “Estamos plantexando unha zonificación, para que o noso traballo esté máis focalizado e preciso, e ó chegar o 2027 podamos ter resultados medibles en cada concello que nos integra, e facer un balance de cántos proxectos puidemos impulsar en cada un” espera González.
Álvaro Rodríguez de Uña
Nacido en 1988 en Ourense, y licenciado en periodismo por la Universidad de Navarra. Se incorpora a...