La UPG le marca el camino a Pontón: "Máis soberanía e menos presidencialismo"
La corriente mayoritaria dentro del BNG fija su posición frente a la XVIII Asamblea Nacional que tendrá lugar este domingo 1 de diciembre
Santiago de Compostela
El BNG afronta la Asamblea Nacional del domingo con tres candidaturas y diferentes visiones sobre el futuro de la organización. La Unión do Povo Galego, corriente mayoritaria de la formación frentista, con Néstor Rego a la cabeza, ha marcado las líneas rojas para mantener las esencias del nacionalismo en Galicia. En un comunicado, sostienen que "unha forza que traballa contra o poder e todos os seus medios non pode avanzar apenas con marketing e accións performativas ou de imaxe" y añaden que "é precisa unha aposta decidida no traballo organizativo, social, institucional e na batalla das ideas".
Lanzan varios mensajes a la actual lider del BNG, Ana Pontón, al sostener en ese comunicado que apuestan por el refuerzo "do pluralismo e no respecto do carácter e funcionamento frentista do BNG" viendo necesario "impulsar unha dinámica interna máis colectiva e coral, afastada de calquera tentación presidencialista, incompatíbel co carácter asemblear e democrático da Frente". La UPG, aunque cree que la existencia de varias candidaturas es un síntoma de "normalidade democrática nunha organización frentista e plural", ven como una oportunidad perdida el no haber logrado una candidatura única de cara a la Asamblea: "É evidente que unha listaxe única e unitaria -pola que nós apostamos- tería lanzado unha mensaxe potente dun BNG unido e con capacidade de integrar todas as correntes e sensibilidades, a imaxe dun BNG máis forte e cohesionado"
Tres candidaturas
Y es que a la lista por Ana Pontón se suma la presentada por Noa Presas, una de sus manos derechas, y la de Gusatavo Barcia, portavoz municipal en el concello de Mos. Ana Pontón ha querido enviar un mensaje de "normalidade democrática" tanto en la presentación de su candidatura como en el último acto público por el 25N, en el que compareció acompañada de Presas. "Estamos aquí comparecendo as dúas", aseguraba, "como mostra democracia interna que representa o BNG fronte a partidos como o PP, onde o señor Feijóo marchou a Madrid designando a dedo ao seu sucesor".