Sociedad
COSSOS ESPECIALS

Una dona policia supera per primera vegada les proves de guia caní

En total s'han presentant sis aspirants i la guanyadora haurà d'iniciar la seva formació en l'especialitat que durarà quatre mesos

Primera dona policia en superar les proves de guia caní. / Policia d'Andorra

Andorra la Vella

Una dona policia supera per primera vegada les proves de guia caní.

Al concurs, que ha durat dues setmanes, s'hi han presentat sis candidats.

A més de demostrar coneixements en procediment penal, codi penal, reglaments d'explosius, estupefaents i bases de veterinària, els policies han hagut d'enfrontar-se a una prova de vertígen, han posat a prova les seves reaccions amb els gossos en diferents situacions i escenaris, a més de passar testos de resistència física i superar una entrevista professional i de motivació.

A partir d'ara la dona policia que ha guanyat el concurs haurà d'iniciar la seva formació en l'especialitat i durarà uns quatre mesos. I se li assignarà un gos entrenat en la recerca d'explosius.

El grup de guies canins disposa actualment d'una tretzena d'efectius.