Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Ernest Maragall té menys suports dels anunciats: quatre noms inclosos al llistat neguen que avalin la seva candidatura

L'escriptor Jordi Amat, l'exregidor socialista Ramon García Bragado o Enric Morist, coordinador de Creu Roja lamenten els fets i desmenteixen el suport polític a la candidatura

Reportatge de l'Aquí Catalunya | Ernest Maragall té menys suports dels anunciats

Reportatge de l'Aquí Catalunya | Ernest Maragall té menys suports dels anunciats

00:00:0007:40
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

No han passat ni 24 hores des que el candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, presentava un manifest de suport per part d'una cinquantena de personalitats de la societat civil a la seva candidatura i quatre d'aquests noms ja se n'han desmarcat. Es tracta de l'escriptor Jordi Amat, l'exregidor socialista Ramon García Bragado, Enric Morist, coordinador de Creu Roja, i el director del Primavera Sound, Albert Guijarro.

La candidatura assumeix la responsabilitat de la "confusió". Fonts republicanes expliquen que s'havien mantingut converses amb tots ells i se'ls va convidar a l'acte. Davant l'interès, segons aquestes fonts, d'Amat i García Bragado a assistir a l'acte d'aquest dimecres a la tarda, es va donar per fet el seu suport. Guijarro ja havia comunicat que no podia assistir-hi presencialment perquè era de viatge.

Jordi Amat ha confirmat a la SER que se'l va convidar a l'acte, però que no hi va poder anar: "Mai em va parlar d'un manifest. No hi vaig anar, però vaig sortir en una llista". De fet, explica que aquest dimecres, el mateix Maragall "em va trucar per disculpar-se per l'equívoc". El mateix explica Ramon García Bragado, que lamenta els fets: "Tinc una amistat personal amb Maragall, però en cap cas vaig concretar un suport polític i públic". Enric Morist, de Creu Roja, confirma que mai fa públic el seu posicionament polític.

'Maragall més que mai'

Entre les personalitats que sí que donen suport a Maragall hi ha el músic Joan Chamorro, l'arquitecta Maria Sisternas o els consellers Joaquim Nadal i Carles Campuzano -presents a l'acte. Així com els membres del consell assessor de la candidatura Joan Ignasi Elena -conseller-, Raül Romeva -exconseller-, Joan Queralt, Josep Caminal, Oriol Clos, Francesc Subirada i Olga Arderiu; i l'exconseller Carles Mundó i l'ex eurodiputat Josep Maria Terricabras, a més dels ex regidors Maria Buhigas i Miquel Puig.

L'acte va servir per desvetllar el lema de precampanya: 'Maragall més que mai'. ERC va acusar l'actual alcaldessa, Ada Colau, de fer una Barcelona on "tot està prohibit", però alerta que tampoc es pot tornar al model de Xavier Trias, que va "regalar" la ciutat "als interessos privats, als interessos turístics i als cotxes".

Durant la seva intervenció Maragall va assegurar ahir que serà "l'alcalde de tothom, no d'un grup, no d'una ideologia, no d'uns objectius". "Seré l'alcalde de Barcelona, que d'això es tracta", va reblar.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir