Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Pueyo i Postius marxen

Els líders d'ERC i Junts fan "un pas al costat" després de perdre les eleccions, tot augurant la "solitud" del PSC en aquest nou mandat. Jordina Freixanet i Violant Cervera els rellevaran a la Paeria

Miquel Pueyo s'ha acompanyat de membres de la llista en la roda de premsa d'anunci de la seva marxa de la Paeria. Foto: ACN.

Miquel Pueyo s'ha acompanyat de membres de la llista en la roda de premsa d'anunci de la seva marxa de la Paeria. Foto: ACN.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Pueyo i Postius anuncien que deixen la Paeria després de perdre les eleccions.

00:00:0025:28
Descargar

Lleida

"En aquests moments no seria una bona idea començar aquest mandat... serà un mandat important, delicat, difícil, no seria bona idea que jo volgués liderar el grup republicà a la Paeria". És el que ha esgrimit aquest matí, el cap de llista d'ERC i fins ara alcalde de Lleida, Miquel Pueyo. Deixa la Paeria després de perdre l'alcaldia pels mals resultats d'ERC en els comicis de diumenge a Lleida, que releguen als republicans a tercera força -darrere del PSC i el PP-. "Jo assumeixo la part de responsabilitat que hem pertoqui. No pretenc ni negar la meva responsabilitat ni tampoc pretenc presentar-me amb una creu per crucificar-me jo mateix", assevera. En la seva opinió, aquest canvi de lideratge que hi haurà al grup municipal d'ERC de Lleida a partir d'ara, no suposa que s'hagi d'obrir les portes a un pacte amb el PSC: "Si nosaltres hem estat l'alternativa del canvi a Lleida l'any 2019 i l'any 2023 per tant demanavem als votants que miréssin endavant i miréssin enrere... resultaria una mica exòtic aquesta aliança entre el canvi i el continuïsme"

Soledat del PSC

"Jo crec que el mapa polític que queda a la Paeria deixa a la força més votada i a la persona que probablement assumirà l'alcaldia (en referència a Fèlix Larrosa i el PSC) la deixa en una posició de soledat perquè més enllà del que el Partit Popular consideri convenient ho tindrà molt difícil per arribar a acords. Però aquesta és la meva opinió". Aquestes han estat algunes de les frases que ha pronunciat aquest migdia Miquel Pueyo en anunciar que deixa la Paeria després dels mals resultats de les eleccions municipals. Marxa i deixa el lideratge del grup d'ERC a l'ajuntament en mans de Jordina Freixanet. I entra la número sis de la llista, Anna Costa.

Toni Postius també

Toni Postius de Junts ha fet el mateix una hora i mitja abans. Ha reunit els membres de la llista per anunciar que feia "un pas al costat" després que les eleccions del 28M deixéssin el partit amb 5 regidors, un menys que al 2019, però sense opcions per a formar govern. Entre altres coses perquè també ERC justament va rebre un fort càstig, perdent en el seu cas dos regidors.

Mals resultats

La retirada de Pueyo i Postius sòn les conseqüències de més alt nivell dels resultats del 28M a la ciutat de Lleida que, recordem, van donar la victòria al PSC, que aconseguia 9 dels 27 regidors de la Paeria, deixant ERC amb només 5 i Junts amb 5. La majoria absoluta és amb 14 i, per tant, ni repetint l'entesa de 2019 amb Els Comuns de Lleida hagués estat possible un govern d'entesa com el de fa 4 anys, ja que aquesta vegada El Comú només ha tret un regidor.

Per tot plegat, Pueyo i Postius només tornaran a la sala de plens per al seu comiat ja que el dia 17 de juny, que és el dia que s'han de constituir els nous ajuntaments, Postius ja no hi serà`, i Pueyo mantindrà el seu àrrec d'alcalde en funcions en l'últim ple però que no participarà en la constitució de l'ajuntament el pròxim 17 de juny. "Deixo en bones mans el lideratge de l'opció republicana, un partit impol·lut, en Jordina Freixanet". A Pueyo el rellevarà al capdavant del grup d'ERC la fins ara número 2, Jordina Freixanet i a Postius, Violant Cervera, que també n'era la número 2.

Postius ha dit que deixava la política municipal, que feia un pas al costat i que ni tan sols recolliria l'acta de regidor, pel que el grup de Junts a la Paeria comptarà amb la que era la número 6 de la llista, la psicòloga Rosa Jové. Per part d'ERC qui entra és la número 6 de la llista, Anna Costa.

Futur desvinculat de la política municipal

Al respecte de la seva decisió, Postius ha dit que "no tinc intenció de recollir l'acta de regidor com a conseqüència d'aquestes eleccions municipals i per tant, faig un pas al costat de la política municipal", aclarint després que tampoc es postula ni es postularà per anar a les llistes al Congrés arran de la convocatòria electoral per als comicis generals del proper 23 de juliol.

Assegura Postius que una de les raons del descens de suports a les opcions polítiques independentistes a la ciutat de Lleida és bastant similar a les que podem trobar en altres ciutats on ha passat el mateix: una desmobilització de l'electorat independentista però alhora una mobilització "massiva" de les opcions polítiques del 155. A més, ha dit: "la irrupció de l'extrema dreta a Lleida, que tindrà dos regidors, i que el PP sigui segona força política crec que dibuixa una imatge una mica distorsionada del que és la ciutat però és el que va votar la ciutadania".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir