Alerta per Dana: què podem esperar aquest cap de setmana
Avui ja cauran les primeres pluges, i cal estar especialment el dissabte amb fortes tempestes i ventades

Alerta per DANA: què podem esperar aquest cap de setmana
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
A partir d'avui s'obre un escenari de tempestes violentes. El meteoròleg Jordi Carbó ha explicat a l'Aquí Catalunya quin escenari podem esperar. El plat fort serà dissabte, però aquesta tarda ja començaran els primers episodis. Aquest matí s'alternaran el sol i els núvols, i ja tindrem "un petit aperitiu de xàfecs isolats", a les comarques de Tarragona, el sud de Barcelona i el sud de Lleida. Seran pluges d'alta intensitat que duraran poca estona, ha explicat Carbó.
Al Pirineu aquesta tarda ja es començaran a formar les primeres tempestes, fins a primeres hores de la nit que aniran recorrent la resta de Catalunya. "Pedres, tempestes i fortes ventades", això és el que adverteix Carbó que podem esperar. L'ambient serà de xafogor, "i estarà carregat, típic de situació prèvia a les tempestes".
"El dia més complicat serà demà", alerta el meteoròleg. Serà quan s'obrirà l'escenari de tempestes violentes. El perill es troba amb els aiguats, acumulacions de molts litres d'aigua en poc temps. Carbó alerta que per la calor "molta gent estarà a prop dels rius, i aquestes tempestes poden resultar molt perilloses". Tot i que en alguns punts no estigui plovent, aigües amunt és probable que sí que ho estigui fent, "i això pot fer que la crescuda del cabal dels rius sigui tremenda en pocs minuts".
Un altre afegit seran les fortes ventades i les pedregades. Aquesta situació podrà causar una reducció de la visibilitat de la carretera, per tant, caldrà anar amb compte. Pel que fa a la temperatura, el descens podrà ser d'entre 5 i 10 graus, rebaixant la xafogor prèvia. Però, un cop passat això, s'espera un diumenge tranquil. Tot i això, Carbó recorda que "hi haurà canícula a partir d'aquest dia i les temperatures pujaran de forma considerable".




