Mor Manuel de la Calva, cantant del Dúo Dinámico
El cantant i compositor tenia 88 anys

Manuel de la Calva, del Dúo Dinámico, durant un concert al Liceu de Barcelona, en 2016. / Jordi Vidal

El músic i cantant Manuel de la Calva ha mort als 88 anys, segons ha confirmat el seu company durant dècades del Dúo Dinámico, Ramón Arcusa. De la Calva ha mort a l'Hospital Anderson de Madrid.
Nascut a Barcelona, va conèixer amb només 20 anys mentre treballava com a mecànic torner a Arcusa, la seva parella artística durant mig segle. Junts es van convertir en els primers ídols de la música pop.
És coautor de La, la, la, amb la qual Espanya va guanyar el Festival de la çançó d'Eurovisió l'any 1968, interpretada per Massiel. La seva faceta de compositor es completa, novament al costat d'Arcusa, amb alguns dels temes més famosos interpretats per Julio Iglesias com Soy un truhán, soy un señor i Me olvidé de vivir.




