Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Melcior Comes: "Vaig crear el meu personatge pensant en Pedro Pascal"

L'escriptor publica la novel·la 'L'home que va vendre el món'

ENTREVISTA: Melcior Comes

ENTREVISTA: Melcior Comes

00:00:0021:33
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

Melcior Comes ('Sobre la terra impura', 'Tots els mecanismes') explica que quan imagina els personatges de les seves novel·les sempre té al cap algú real, ja sigui un personatge famós o una persona corrent que ell coneix. En el cas del protagonista de la seva última novel·la 'L'home que va vendre el món' (Proa) hi veia l'actor Pedro Pascal: "És una persona postmasclista. Molt deconstruïda. També això de tenir una germana trans que és actriu com ell. És un activista pels drets del col·lectiu. Se sap imatge pública, el glamur que desprèn, la manera com sap estar i el seu somriure. I també veus que és el senyor perfecte per sintonitzar amb la cultura d'ara mateix", diu Comes en una entrevista al 'Tot és comèdia'.

Simó Diarte

El personatge que en el cap de l'escriptor mallorquí té la presència del protagonista de la sèrie 'The last of us' es diu Simó Diarte, un publicista ric i privilegiat que arrossega una crisi personal fonda. Tot l'èxit que té a la feina li manca a casa. Està separat i té una relació difícil amb la filla adolescent, feminista i antifeixista. La tensió familiar creix quan l'agència de Diarte agafa com a clienta la candidata d'un partit populista i xenòfob a l'alcaldia de Barcelona, un exemple de dona "heteropatriarcal. Fins i tot les feministes d'esquerres veuen en aquestes figures algú poc recomanable. Algú més encarregat de perpetuar les coses com han estat tota la vida". El feixisme podria arribar a l'alcaldia d'una Barcelona real, però a la vegada "al·lucinada" amb canals venecians navegables que ocupen espais com el Passeig de Gràcia i ciutadans que van amb màscares d'animals pel carrer.

Dades

L'agència de publicitat voreja la il·legalitat creant propaganda teledirigida digitalment a partir de l'ús no autoritzat de milers de dades dels votants barcelonins: "Està basat en una agència que realment va existir, que va ser absolutament decisiva pel Brexit i per la primera victòria de Trump. Era una agència anglesa que es deia Cambridge Analytica. Primer van experimentar en eleccions de països sud-americans i després, quan va veure que realment podria influir, podria vendre aquest producte, va anar a les campanyes polítiques occidentals".

El títol

El títol de la novel·la ve de la cançó 'The man who sold the world' de David Bowie que Nirvana van versionar en el disc en directe 'MTV Unplugged in New York' (1994). El tema parla d'un encontre amb una versió passada o alternativa d’un mateix, que seria una metàfora del propi jo que ha traït els seus ideals. "M'agrada molt aquesta idea de ser algú que ha traït uns determinats ideals, que és una mica la biografia de Bowie quan va escriure aquesta cançó. Sentia que estava fent coses que no li agradaven i que s'havia de replantejar el seu paper. Aquesta crisi creativa també la comparteix amb el meu protagonista".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir