Un assessor de Rajoy: "Era autèntic, s'equivocava, tenia lapsus, però ja el coneixíem"
Movistar ha estrenat 'La última llamada' el documental on González, Aznar, Zapatero y Rajoy repassen la seva trajectòria

Un assessor de Rajoy: "era autèntic, s'equivocava, tenia lapsus, però ja el coneixíem"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
Andrés Medina va ser assessor de Mariano Rajoy entre el 2012 i el 2018, els anys en què el popular va ser president del govern espanyol. En una entrevista a l'Aquí, Catalunya arran del documental 'La última llamada' ha relatat la seva experiència i com va potenciar la imatge de líder planer amb els seus "lapsus i equivocacions". "Rajoy tenia una cosa que destacava sobre la resta: l'autenticitat, s'equivocava, caminava de determinada manera, tenia un lapsus, però ja el coneixíem", explica, i al costat d'aquesta veracitat hi havia un altre ingredient, que coneixia el país "a diferència d'altres, sabia del que parlava". Aquestes característiques van aflorar en un moment en què el panorama polític i institucional estava canviant molt, havia aparegut en escena Pedro Sánchez, Pablo Iglesias, Albert Rivera i Felip VI s'havia convertit en rei: "la nova política venir a regenerar, a renovar, s'apostava per valors que en Rajoy no destacaven, de cop tots eren molt guapos, la càmera els estimava", assenyala. I davant d'això, els assessors van reflexionar i van arribar a una conclusió "no es pot disfressar una persona a la qual tothom coneix".
Un dels grans desafiaments als quals es va haver d'afrontar Rajoy va ser el procés independentista, un temps que Medina recorda com "els dies més tristos" del seu temps a la Moncloa. Per a Medina, el procés va ser una farsa de la qual els polítics catalans, diu, en van treure una lliçó: "ull, en posar-se al capdavant d'algunes manifestacions perquè la manifestació els pots passar per sobre", en referència a la manifestació que hi va haver a favor del pacte fiscal el 2012 després que Rajoy rebutgés la proposta presentada per Artur Mas.
Durant l'entrevista a l'Aquí, Catalunya també hi ha intervingut el director i productor de la sèrie, Álvaro Cózar, que ha destacat que els quatre presidents tenen en comú que "han volgut ser-ho" i "han tingut l'ambició per ser-ho", això i la ja coneguda "soledat del poder" sobretot, quan ha sonat "la darrera trucada"
'La última llamada' s'ha estrenat aquest octubre a Movistar i repassa els mandats dels quatre últims expresidents del govern espanyol, Felipe González, José María Aznar, José Luís Rodríguez Zapatero i Mariano Rajoy. La sèrie documental intenta mostrar el costat més humà del poder, els dilemes, les decisions difícils i la soledat, cadascun dels capítols es destina a un dels expresidents.

Gisela Rodríguez
Editora Hoy por Hoy Cataluña. Ahora en informativos, antes en programas. Después de media vida en la...




