Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

VÍDEO Sigue en directo 'El Larguero' con Manu Carreño

Salvador Illa pateix osteomielitis púbica: "El dolor i la mobilitat evoluciona de manera molt positiva"

Els metges asseguren que són bones notícies i es preveu que demà pugui sortir de la UCI

Els doctors de Vall d'Hebrón a la roda de premsa d'aquest dilluns / Enric Fontcuberta (EFE)

Els doctors de Vall d'Hebrón a la roda de premsa d'aquest dilluns

Barcelona

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha estat diagnosticat d’una osteomielitis de la símfisi púbica, una malaltia infecciosa, segons ha informat l’equip mèdic de l’Hospital Vall d’Hebron. Els professionals asseguren que són bones notícies i es preveu que demà pugui sortir de la UCI. Tot i això, aquesta patologia requereix diverses setmanes de recuperació i tractament amb antibiòtics per via intravenosa.

Segons ha explicat Manuel Escobar, director del Servei de Diagnòstic per la Imatge, les proves d’imatge apunten a una osteomielitis púbica, una malaltia que ha qualificat de “poc freqüent”.

“Hem vist que hi ha un focus d’inflamació i infecció a nivell de la símfisi del pubis, que és la part que hi ha a la part frontal de la pelvis. També presenta un focus d’inflamació i infecció a l’obturador extern esquerre”, ha explicat el professional.

Una malaltia "molt estranya"

La símfisi és la unió de les dues parts del pubis i, segons ha apuntat l’equip mèdic, es tracta d’una articulació “amb moltes càrregues”, ja que hi recau bona part de l’esforç que es fa diàriament en caminar. Les inflamacions en aquesta zona poden estendre’s cap als músculs propers, fet que pot ampliar el quadre clínic del pacient.

Concretament, l’osteomielitis d’Illa ha estat provocada pel bacteri Streptococcus dysgalactiae, pel qual ja està en tractament amb antibiòtics i presenta una evolució “molt favorable”.

Pel que fa als pròxims passos del tractament del president, la cap del Servei de Malalties Infeccioses, Dolors Rodríguez, ha assenyalat que està previst que Illa sigui traslladat a una habitació aquest dimecres i que el tractament amb antibiòtics per via intravenosa s’allargarà almenys dues setmanes. En funció de l’evolució del seu estat de salut, es podria plantejar una hospitalització domiciliària.

Aquest diumenge a la nit el president va tenir febre i, per aquest motiu, se li ha començat a administrar antibiòtic. El president va ser traslladat en ambulància fins al centre hospitalari aquest dissabte després de començar a notar “una pèrdua notable de força en alguns músculs de les extremitats inferiors”.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir