"Millor que Fermín López, actualment a la seva posició, no hi ha ningú"
Analitzem al 'Què t'hi Jugues!' la victòria contra l'Slavia Praga amb Lluís Carreras i Bojan Krkic
"Millor que Fermín López, actualment a la seva posició, no hi ha ningú"
Barcelona
En el fred de Praga, el Barça va començar el partit d'ahir inestable. El Slavia de Praga va exigir concentració i ritme, però Fermín va treure pit per accelerar el partit amb la seva arribada i els seus gols. Flick té una certesa cada cop més clara: quan el partit demana ànima, Fermín sempre hi és. El Barça va trobar el camí d’una victòria treballada que manté oberta la porta del top 8 de la Champions.
Lluís Carreras destaca la capacitat de reacció del Barça ahir malgrat les baixes: “Ahir no teníem a Lamine ni a Ferran i Raphinha no va estar del tot bé, però van aparèixer Fermín i Olmo i el Barça va marcar quatre gols que l’apropen al top 8”. Per a Carreras, el Barça va ser "superior" al Slavia, però es va haver "d’escalfar per poder guanyar a la segona part".
El pròxim objectiu, el Copenhaguen: “Primer hem de guanyar contra ells i després, si podem fer molts gols, millor. Depenem de nosaltres mateixos”. Sobre el moment espectacular de Fermín, Carreras és contundent: “En la seva posició, no hi ha ningú que fos millor que ell pel Barça”.
Un dels grans problemes dels blaugranes continua sent la fragilitat defensiva a Europa. “8 dels 13 gols encaixats a la Champions aquesta temporada han estat a pilota aturada” apunta Carreras. Per ell, la fragilitat defensiva no és una qüestió de sistema sinó de mentalitat: "És un tema de desconnexió i de guanyar duels". Segons Krikic, al partit d'ahir el Barça “va anar de menys a més, hi va creure i Flick va fer bons canvis”. A més, els resultats d’altres equips han ajudat: “Li hem de donar les gràcies a l’Atlètic que va empatar i a l’Athletic Club, que han fet augmentar les possibilitats del Barça”.
Pel que fa al joc defensiu, Bojan adverteix dels riscos estructurals del sistema de Flick per competir amb els grans equips: “El sistema de Flick és arriscat defensivament perquè vol pressionar i recuperar la pilota a dalt. A les contres és difícil estar ben posicionats”. Tot i això: “És un equip que sovint marca, després encaixa i remunta; l’equip de Flick es defensa atacant”.
Al postpartit, Fermín va ser el protagonista dels elogis de Flick. Bojan el defineix com un jugador complet: “És de la casa, coneix el club, parla català, marca gols, accepta ser suplent i revoluciona el camp quan juga al seu ritme. Contagia la seva rebel·lia, és solidari. Jo no vendria a Fermín ni per 100 milions d'euros”.
El cas Dro
La marxa de Dro ja és una realitat que ha sacsejat el vestidor i l’entorn del Barça. El jove migcampista, format a la casa i amb la confiança expressa de Hansi Flick, ha decidit posar fi a la seva etapa al club per buscar més minuts de joc.
La seva sortida ha sorprès Bojan Krikic, que la considera una equivocació: “Esportivament, m’ha sorprès, perquè deixa un club que juga 4-2-3-1 i ell és mitjapunta, això l’afavoreix”. A més, tampoc té clar que pugui encaixar al PSG: “Juguen 4-3-3 i Luis Enrique demana coses als interiors en les quals Dro no encaixaria”. A més, “el PSG té a la banqueta jugadors joves i amb molta projecció com Noah Nsoki, del mateix perfil que Dro”.
Per a Bojan, l’únic benefici és econòmic: “L’únic punt que millorarà és l’econòmic, però penso que és una gran equivocació, sobretot perquè Flick havia dipositat la seva confiança en ell i en el seu talent”.
Per a Carreras: “Dro no ha estat agraït amb el Barça”. “No ha tingut paciència i hauria d’haver esperat el seu moment”. Per a Carreras, la comparació amb altres joves talents del primer equip ha condemnat a Dro: “El normal és que un jugador de 20 o 21 anys pugi al primer equip. Els casos de Lamine o Cubarsí són excepcionals, i Dro ha vist això i no ha tingut paciència”.
Irene Mendoza
Estudiant de Periodisme a la Universitat Pompeu...Estudiant de Periodisme a la Universitat Pompeu Fabra.