El president del saló de turisme B-Travel allunya possibles cancel·lacions de vols aquest estiu: "Les reserves són segures"
Martí Sarrate afirma que Espanya i Catalunya són un destí "refugi" i pronostica una "allau de visitants"

El president del saló de turisme B-Travel allunya possibles cancel·lacions de vols aquest estiu: "Les reserves són segures"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
Malgrat la incertesa a l’Orient Pròxim i el possible problema amb el subministrament del querosè, el combustible que utilitzen els avions, si s’agreuja el bloqueig de l’estret d’Ormuz, el president del saló de turisme B-Travel, Martí Sarrate, ha secundat el missatge del sector de reservar les vacances com més aviat millor i, en una entrevista a l'Aquí Catalunya, ha manifestat que no cal patir pels bitllets ja comprats.
"En principi, les companyies aèries tenen fe, com a mínim, i pràctica, en el sentit que no hi haurà restriccions en aquest sentit. Si no, haurien cancel·lat els vols i no acceptarien reserves", ha dit Sarrate sobre els vols que no passen pel Golf, però que poden quedar afectats per aquesta manca de combustible. El querosè representa entre un 20 i un 30 per cent del cost de les aerolínies.
"Per tant, en totes aquestes destinacions estan segures que hi haurà subministrament", ha expressat l’expert, que ha afegit que l’operativa està més garantida en destinacions properes a Europa, vols directes a Amèrica Llatina, el nord d’Àfrica, Turquia i Egipte.
Sarrate considera que és millor reservar dins del mes d’abril que al maig, tot i que ambdós mesos "seran decisius". Ha explicat que després del mes de març "hi ha hagut una certa contenció, sobretot en determinats viatges, i d’entrada, si la gent té el pressupost decidit i les experiències de viatge clares, és millor reservar a temps, en aquest sentit".
Preguntat per si a Espanya viurem una "allau" de visitants, ha respost afirmativament i ha assenyalat que es notarà a Catalunya, "primera comunitat autònoma que representa el 23% del turisme espanyol, tant emissor com receptor, i, per tant, jo crec que es creixerà". Ha indicat que els viatgers "el que busquen, entre altres coses i principalment, és la seguretat en els seus viatges". "El Mediterrani occidental és un concepte de seguretat", ha conclòs.
Sarrate ha confirmat que el turisme amb destinació als Estats Units ha caigut "per tot el conflicte geopolític" i, malgrat que el dòlar és favorable i la connectivitat augmenta, "perquè ara JetBlue farà un vol directe a Boston des de Madrid". Segons ha detallat, el trànsit de turistes cap als Estats Units ha baixat aproximadament un 15%, "malgrat que és un país segur i que no hi ha cap problema".

Guillem Fabo
Periodista a Ser Catalunya des de 2023. Actualment segueix l'actualitat internacional al programa Aquí...




