"Fa falta més obra pública perquè ara hi ha molt dèficit. I també promoure la rehabilitació"
Ismael Civit, director de Comercial Urgell, explica a l'Empresaris de l'Aquí Lleida la trajectòria de l'empresa, que enguany arriba al 50è aniversari
"Fa falta més obra pública perquè ara hi ha molt dèficit. I també promoure la rehabilitació"
Lleida
Ismael Civit, el director de Comercial Urgell, ha explicat al programa "Empresaris" de l'Aquí Lleida de Ràdio Lleida-SER Catalunya, que "hi ha dèficit" de vivenda a Lleida i que cal que hi hagi més aposta de l'administració pública per aquest sector. "Fa falta més obra pública i també que es promogui la rehabilitació" des de les administracions. Ja es fa, però encara de forma insuficient, opina. I és que si bé de fer més pisos i que siguin assequibles en depèn el futur de molts joves que ara no tenen l'opció, també és una de les necessitats d'empreses, com Comercial Urgell, que son distribuidores de material de la construcció per a professionals i particulars, a banda de distribuir material per a banys i cuines i també fer els dissenys d'aquests espais de la llar.
Durant el programa Civit fa un repàs a la trajectòria de 50 anys d'aquesta empresa, que va començar al centre de la ciutat -a Príncep de Viana- però que als anys 90 ja es va situar als afores, concretament al quilòmetre 3,8 de la carretera de la Val d'Aran (N-230), on segueix. Explica també que al 2003, Comercial Urgell, que no passava per un bon moment, va decidir aliar-se amb la distribuidora francesa Saint Gobain Idaplac, de la que en forma part des de llavors, cosa que va permetre superar els alts-i-baixos de la crisi de la construcció de 2010 amb més fortalesa, explica.
Assegura Civit que la competència que s'ha multiplicat els últims anys en altres empreses de distribució de material de construcció com ells per la ciutat la combaten amb una oferta que potser els fa únics, com és l'assessorament personalitzat i el tracte proper del seu personal. Durant la pandèmia van haver de reduir plantilla i van quedar en unes 25 persones i ara ja han estabilitzat una plantilla de 33 persones.