El bus turístic de Barcelona ha perdut un milió de passatgers en dos anys
Barcelona recupera aquesta setmana la parada de plaça Catalunya per frenar la caiguda en picat del servei

Parada del bus turístic de la Sagrada Família, a Barcelona

Barcelona
El bus turístic de Barcelona és cada vegada un servei menys cridaner per als qui visiten la ciutat. Els clients anuals han caigut en picat des d'abans de la pandèmia, un 40% des de 2019.
En els darrers dos anys la pèrdua de visitants s'ha intensificat: l'any passat es va registrar un milió menys de validacions que el 2023, i la tendència mostra que el servei perd mig milió de clients anuals, segons dades de TMB a les que ha tingut accés SER Catalunya.
L'any passat Barcelona va rebre gairebé 9 milions de turistes, que es van traslladar en 2,74 milions de passatgers del bus. Si donem per fet que tots els viatgers del bus són turistes, vol dir que prop del 30% d'ells tria aquest transport.
Són quinze punts menys que fa tan sols dos anys, quan la ciutat va rebre 8,24 milions de persones, de les quals al voltant del 45% (3,74 milions) van triar el bus turístic.
Preus alts i canvi social
Un bitllet amb validesa durant 24 hores costa 33 € per als adults, 28 € per als jubilats i 18 € per als menors d'edat. Aquests alts preus són un dels motius pels quals els turistes cada vegada opten menys per aquest transport, segons la directora de Producte de Turisme de Barcelona, Glòria Alarcón: "És un producte que és familiar, de manera que de seguida pot anar-se'n a més de cent euros al dia", apunta.
Alarcón admet també que cada vegada hi ha més models de transport i de visita guiada a la ciutat, fet que dificulta que els turistes optin pel bus turístic. A més, apunta la responsable de Producte de Turisme de Barcelona, hi ha hagut una altra clau que explica la caiguda de passatgers: la pèrdua de la parada de Plaça Catalunya, que era la més atractiva per als estrangers.
Nova parada per salvar el servei
De fet, aquesta setmana l'Ajuntament de Barcelona recuperarà aquest punt de la línia turística, que segons Alarcón "és el principal motiu" del descens de clients. "L'objectiu és recuperar part del mercat perdut l'any passat", explica.

Turisme a Barcelona / NurPhoto

Turisme a Barcelona / NurPhoto
En aquest sentit, Alarcón també apunta que el bus turístic és bàsic "per repartir el pastís de la mobilitat turística", en un moment en què les xifres de visitants estrangers marquen rècords. "Hi ha un pla per millorar l'experiència en els propers anys i que tinguin més sentit les línies", afirma.

Ferran Dalmau
Periodista i editor d'informatius. Societat, Barcelona, habitatge, turisme.




