Què t'hi jugues!
Fútbol

"La primera feina de Toni Kroos al Madrid serà convèncer a Jürgen Klopp de ser el nou entrenador"

Al 'Què T'hi Jugues!' fem tertúlia amb Jose Manuel Lázaro i Joaquim Maroto

"La primera feina de Toni Kroos al Madrid serà convèncer a Jürgen Klopp de ser el nou entrenador"

Barcelona

El futur del Reial Madrid torna a estar al centre del debat: possibles canvis a la banqueta, el pes creixent del vestidor i noms propis com Jürgen Klopp o José Mourinho sobre la taula. A més, la comparació amb models com el del Barça i la gestió de tècnics com Hansi Flick posen encara més context a una situació que va molt més enllà dels resultats. Al 'Què t’hi Jugues' fem tertúlia amb Jose Manuel Lázaro i Joaquín Maroto.

Maroto assegura que el club ja s’està movent amb una idea clara: apostar per Jürgen Klopp. Segons ha comentat, el paper de Toni Kroos podria ser clau en aquesta operació: "El primer treball de Kroos es convencer a Klopp. Tenen molta amistat".

Maroto comenta la filosofia del club i de Florentino Pérez: "El president deixa que l'entrenador mani. Qui posa el que mana, després espera que mani". Tot i això, recorda que no sempre funciona: "Xabi Alonso va voler manar i no va poder o no el van deixar. Per manar cal saber". Per la seva banda, Lázaro apunta a un problema estructural dins del vestidor blanc: "Els jugadors manen, és un vestidor perdut pels entrenadors". Una situació que considera determinant per entendre el moment actual del club.

Más información

Lázaro també estableix semblances amb el Barça, recordant etapes passades d'altres entrenadors: "Amb Pep Guardiola ja es veia que la relació amb alguns jugadors es deteriorava, i per això la frase "Ens farem mal". En canvi, valora figures com Luis Enrique, capaç de mantenir el control: "L’important no és el que passa, sinó com se soluciona", referint-se a la situació crítica que hi va haver entre Messi i el tècnic asturià.

Un dels tècnics que sona molt per la banqueta blanca és el retorn de José Mourinho. Lázaro és clar: "Les segones parts no són bones i crec que no aportaria res positiu al vestidor", mentre que Maroto afegeix que, tot i haver-se ofert, l’operació seria complicada per la seva situació amb el Benfica: "S'hauria de pagar per treure'l de Benfica. Ja es va fer l'any passat amb Xabi Alonso i no crec que cometin el mateix error".

Finalment, Lázaro ha mencionat que el fitxatge de Hansi Flick com a entrenador del Barça "és l'encert de Laporta en aquesta segona etapa". I afegeix que el tècnic alemany "ha sabut controlar el vestidor". A més a més, Lázaro li recomana a Flick que continuï parlant en anglès: "Ha sabut mantenir-se al marge de l'entorn. L'entorn culer és molt influent. I crec que fa bé de mantenir les rodes de premsa en anglès o alemany. És una manera de mantenir les distàncies".