Creixen els rescats a la muntanya
Els Bombers han fet una quarantena més de serveis d'aquest tipus des de principis d'any. En canvi, disminueixen en la mateixa proporció el nombre de recerques de persones desaparegudes
Els cossos d'emergències demanen precaució als excursionistes i, sobretot, que quan surtin a la muntanya agafin diversos punts de referència per saber orientar-se si tenen algun problema
Durant el primer semestre d'aquest any, els Bombers de la Generalitat han fet un total de 269 rescats de muntanya, 69 dels quals, només durant aquest darrer mes. En els últims anys la tendència ha anat clarament a l'alça, el que ha portat, fins i tot a l'administració a posar en marxa una taxa per cobrar alguns d'aquests rescats, en cas que es demostri que hi ha hagut negligència. Només s'ha passat la factura en dos casos, una fora pistes en una estació d'esquí i l'altre al riu. En contra del que podria semblar, els rescats a muntanya creixen especialment a l'estiu, entre el juny i l'agost. La recerca de persones desaparegudes, en canvi, s'incrementa a l'octubre, coincidint amb la temporada de bolets.
El sergent dels GRAE, Joan Borràs diu que "és molt important mantenir la calma i donar informació precisa als operadors del 112 per fer les tasques de rescat el més efectives possibles".
Els Bombers i els centres excursionistes, que ofereixen formació, recorden que les activitats muntanyenques, inclòs el senderisme, sempre requereix d'unes mínimes condicions tècniques, físiques, etc., sense oblidar la informació bàsica necessària o l'equipament adequat.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Creixen els rescats a la muntanya. Crònica d'Anna Punsí.




