Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Crisi a Unió Democràtica de Girona

El president de la Diputació de Girona, alcalde de Salt i també president d'Unió Democràtica a les comarques de Girona, Jaume Torramadé, ha denunciat la presidenta d'aquest partit a Salt per intent d'extorsió

(ACN)

Jaume Torramadé, un pes pesant de CiU en aquesta demarcació, assegura que Minerva Amador li exigia 50 mil euros a canvi de no denunciar-lo per un suposat assetjament sexual. Amador, que no ha volgut fer declaracions, diu que sigui la Justícia qui ho aclareixi. Tampoc confirma si presentarà denúncia contra ell per assetjament sexual

Más información

A la denúncia que ha presentat davant dels Mossos d'Esquadra, el president de la diputació Jaume Torramadé diu ser víctima d'un l'intent de suborn per part de Minerva Amador. Sempre segons la denúncia de Torramadé, Amador exigia diners a canvi de silenci. En cas contrari el denunciaria per assetjament per haver-li fet tocaments de contingut sexual durant un sopar en un restaurant del barri vell de Girona. Un sopar d'inici de campanya que van fer, el 8 de novembre, amb tot l'equip de govern de Salt i un altre alcalde, abans de l'enganxada de cartells.

L'endemà es va desencadenar tot. Amador va denunciar els fets a diferents càrrecs d'Unió Democràtica i va enviar un correu a tota la militància de Girona anunciant que deixava la seva feina com assessora d'Unió a la diputació i com a presidenta local del partit a Salt per problemes laborals greus. Els dies següents Amador, càrrecs d'Unió Democràtica i un alt funcionari de la diputació, van mantenir diferents reunions. En el decurs d'aquestes es va posar sobre la taula un document, sortit d'un despatx d'advocats de Barcelona, amb quatre punts per arribar a un acord extrajudicial. El primer punt deia que deixava de treballar com assessora de la diputació (feina que feia però a la seu d'Unió a Girona). El segon punt la comprometia a la confidencialitat laboral i personal respecte a la diputació i el seu president sota la penalització de 50 mil euros si ho incomplia. El tercer punt servia per reconèixer que quedava finiquitada, i el quart i últim la comprometia a no emprendre cap acció legal. Si firmava aquest document Amador percebria 50 mil euros en principi com a compensació pels dos anys i mig de contracte que li quedaven a la diputació. Uns 50 mil euros que un assessor d'Unió va proposar pagar-los com si fos una subvenció a un grup de teatre.

Però abans que es firmés aquest document Jaume Torramadé va presentar una denúncia davant dels mossos contra Amador en considerar que ell no la va assetjar i que ara l'intenta extorquir.

En conversa amb la Cadena SER, Minerva Amador, ha dit que serà la justícia qui decideixi i s'ha negat a fer cap tipus de valoració. Únicament ha confirmat que ha deixat el càrrec de presidenta d'Unió a Salt i la seva feina d'assessora. Tampoc ha confirmat si presentarà denúncia per assetjament sexual contra Jaume Torramadé.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir