Reñé referma ''el compromís del món local'' pel procés d'autodeterminació
El president de la Diputació de Lleida assegura que la demarcació “està ben situada però mal comunicada”.

El president de la Diputació de Lleida ha pronunciat una conferència al Fòrum Europa(ACN)

Lleida
Sota el títol “Poder municipal, poder nacional”, Joan Reñé ha fet una conferència, en què ha destacat que Catalunya viu un període ''excepcional'' ple de circumstàncies ''especials'' i amb la mirada posada al 9-N i al dia després. Per Reñé, sense ''el contrapès'' del territori les ciutats serien les primeres damnificades.
El president de la Diputació de Lleida també ha aprofitat la xerrada per recordar el dèficit d'infraestructures de la demarcació i la manca d'inversió estatal per superar-la. Ha reclamat l’autovia A-27 entre Tarragona i Montblanc, i la seva continuïtat cap a Lleida; l’Eix Pirinenc i la N-230 per donar sortida als productes agroindustrials.
“La inversió que farà l’estat espanyol a la demarcació de Lleida l’any 2015 continua en la línia descendent dels últims cinc anys. En canvi, hem d’assistir impassibles a les inversions ruïnoses i esperpèntiques en alta velocitat espanyola, any rere any”, ha assegurat Reñé.




