Reactivades les obres del Mercat després de cinc mesos aturades
L'ajuntament ha tancat un acord econòmic amb l'empresa constructora per continuar els treballs, que no tenen data d'acabament. El que sí que té un dia fixat és la urbanització de l’entorn: les tanques del voltant es retiraran el 22.

Tanques al voltant del Mercat Central. / Eva Hidalgo

Tarragona
Les obres de remodelació del Mercat Central de Tarragona tornen a estar en marxa, després de cinc mesos de paralització per manca de finançament de l’Ajuntament. S’ha arribat a un acord amb l’empresa constructora: es faran alguns pagaments previs de manera immediata i la resta s’anirà abonant de manera fraccionada amb partides provinents del pressupost municipal pels propers dos anys. És una bossa de diners de recursos propis, és a dir, que no estan subjectes als ingressos o a una possible venda de patrimoni. Tot i així es demanarà paral·lelament una subvenció a l’!% cultural estatal per tal que les arques municipals no hagin de suportar tot el pes.
L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha fet aquest anunci carregant també contra la oposició, assegurant que “el finançament estava garantit si la oposició no hagués votat en contra del reglament per atorgar la superfície comercial”. I és que l’equip de govern confiava en l’adjudicació del supermercat per poder pagar les obres, i al no aprovar-se – encara està a sobre la taula- es va haver de buscar un pla alternatiu.
Acord amb els paradistes
El que també està pendent és aprovar el reglament amb els paradistes, que fixarà el preu que haurà de pagar el propietari de cada estand i les principals condicions. Properament es reprendran les negociacions, aturades des de fa mesos.
La urbanització de l’entorn, acabada per Nadal
Els comerciants de l'entorn del Mercat Central de Tarragona tindran un Nadal tranquil després de vuit anys, ja que l’Ajuntament es compromet a retirar les tanques d'obra que tenen just a les portes dels seus establiments. La urbanització de l’entorn, la retirada d’obstacles i el pas dels autobusos seran una realitat el dia 22. Ballesteros entona el mea culpa: “sabem el perjudici que han tingut durant tots aquests anys, i els hi demano disculpes”.

L'alcalde Ballesteros conversant amb alguns dels botiguers de l'entorn.

L'alcalde Ballesteros conversant amb alguns dels botiguers de l'entorn.
Els propietaris de les botigues asseguren que quasi la meitat dels negocis han tancat durant aquests vuit anys, ja que el fet d'estar permanentment en una zona en obres els ha fet davallar les vendes, deixant els calaixos eixuts. Segons Josep Maria Joan, vicepresident dels empresaris, “la gent ja ha esgotat tots els recursos i estalvis per intentar salvar els seus negocis, i no podem més”.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




