Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Cauen les peticions de residència d'estrangers

Les sol·licituds de permisos de residència i treball presentats a l'Oficina d'Estrangeria de Girona han baixat un 30% els últims anys per la manca de feina i canvis normatius

Juan Manuel Sánchez-Bustamante, subdelegat del govern de l'Estat a Girona

Juan Manuel Sánchez-Bustamante, subdelegat del govern de l'Estat a Girona

Girona

En tres anys, han caigut un 30% les sol·licituds de residència i treball presentades a l'Oficina d'Estrangeria de Girona. És un descens que s'explica, segons l'Estat, per la manca d'oferta laboral i perquè el 2010, 17.000 estrangers van aconseguir la residència de llarga durada amb un canvi de la legislació. Es mantenen els reagrupaments familiars i cauen en picat els permisos de residència, sobretot de russos que acreditaven tenir molt poder adquisitiu per poder viure a Girona sense treballar.

L'any 2012, més de 21.000 estrangers van tramitar a l'Oficina d'Estrangeria de Girona un permís de treball o residència. El 2014 s'ha tancat amb poc més de 14.400 sol·licituds. Això és un 30% menys que ara fa tres anys i, segons l'Estat, tot indica que continuarà baixant.

El descens s'explica perquè el 2010, 17.000 estrangers van obtenir el permís de residència de llarga durada a les comarques de Girona. Però el motiu més clar és la manca d'ofertes laborals. Ho ha explicat el subdelegat del govern a Girona, Juan Manuel Sánchez Bustamante.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Joan Manuel Sánchez-Bustamante, subdelegat de l'Estat a Girona

00:00:0000:06
Descargar

Les dades de la subdelegació del govern a Girona demostren que els reagrupaments familiars van caure un 20% entre el 2012 i 2013, però en l'últim any es manté el nombre de persones que demanen portar la família, la majoria del Marroc, Hondures i Gàmbia.

Una altra dada que destaca és el descens de més d'un 30% de les autoritzacions per residència de càracter no lucratiu: les que no fa falta venir per feina i només cal acreditar recursos econòmics. Aquestes sol·licituds es van disparar els anys 2011 i 2012, segons l'Estat, per la demanda de russos jubilats que acreditaven tenir diners i demanaven residència a Girona perquè els atreia el lloc. El 2014 però, s'ha estancat aquesta demanda perquè els russos han deixat de venir.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir