Un 3% més préssecs i nectarines
La disminució de les exportacions cap al mercat rus a causa del veto, s'espera compensar-la amb els mercats del centre Europa i de l'Est, Brasil i el nord d'Àfrica, com ha passat la campanya passada

Nectarines retirades del mercat per fer-ne suc arran de la crisi de preus de la fruita dolça / ACN

Lleida
La collita de préssec i nectarina a Catalunya creixerà un 3 per cent aquest any. La disminució de les exportacions cap al mercat rus a causa del veto, s'espera compensar-les amb els mercats del centre Europa i de l'Est, Brasil i el nord d'Àfrica.
Almenys aquests destins van fer que la temporada passada Catalunya pogués batre el seu propi rècord en exportacions malgrat el veto rus de l'estiu. "Mercats que ara seran claus" pels préssecs i nectarines d'enguany, segons el director general d'Agricultura, Miquel Molins.
Les previsions apunten que a Catalunya es produiran 425 mil tones de préssecs i nectarines. I es preveu un inici de campanya que no se solapi amb altres zones productores, evitant, doncs un excés d'oferta que faci caure els preus.




