Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
REUS 24M

Masses claus, un sol pany

Fonts de les diferents formacions polítiques amb representació, consultades per aquesta emissora, asseguren que qualsevol tipus d’acord està encara lluny. Ara bé, tots insisteixen en que tenen la clau per la constitució del proper govern de la ciutat.

Reus

Tothom assegura tenir la clau del futur govern a Reus. Però la Plaça del Mercadal només té un pany. De fet, el panorama polític està en calma tensa. Tothom vol fer fortes les seves reivindicacions i postular el seu programa de govern com el més viable. La capacitat de raonar i negociar dels diferents portaveus dels partits és clau per garantir un acord potent. I aquí és on entren les crítiques i els retrets. I on s’evidencien també la manca de lideratges forts.

Tothom té la clau i ara falta saber qui té la bona. Entre les diferents formacions que han obtingut representació les coincidències són nombroses a l’hora de criticar els defectes del rival, i escasses a l’hora de trobar punts d’acord per teixir un govern estable a la ciutat.

Què cal prioritzar?

Els temps són convulsos a la política local reusenca, amb una cinquantena d’imputats per presumptes delictes derivats de la gestió de les empreses públiques i els recursos municipals; amb un panorama al plenari d’allò més fragmentat; i amb una evident falta de lideratge en els grans partits que estan veient com es van esmicolant mica en mica.

Amb aquest panorama, durant aquests dies de negociacions, poc se sent a parlar del futur de la ciutat, del paper del consistori com impulsor de les empreses o entitats socials i culturals, o de la pèrdua de capitalitat que ha sofert Reus en els darrers anys. Les diferents formacions fan les sumes aritmètiques tenint en compte els eixos tradicionals (la dreta i l’esquerra; o bé el sobiranisme i l’unionisme). Però el mandat ciutadà és clar: s’han acabat les grans majories i ara cal parlar i negociar.

Res tancat i tot obert

Amb tot, els diferents partits continuen criticant la manca de capacitat camaleònica dels seus rivals, argumentant que les seves són les idees bones i que ells tenen la clau de govern. Per posar uns exemples: des de CiU i ERC critiquen que la CUP no vulgui donar el braç a tòrcer en cap punt del seu decàleg de pretensions; des d’ARA Reus asseguren que falta més mà esquerra per negociar; i des del PSC aquest dilluns s’han posicionat a favor d’un canvi a la ciutat... però es queixen que no han obtingut cap resposta entusiasta.

El govern que resulti el proper 13 de juny, si involucra a més d’un partit, haurà de sumar idees, projectes i actituds. Maneres de fer política i propostes de canvis. Regidors i regidores de diferents ideologies polítiques. Caldrà compartir un full de ruta i un horitzó i buscar a la oposició la complicitat per tirar-ho endavant amb el màxim consens polític.

Aquests primers dies de negociacions donen pistes per pensar que, de moment, la voluntat no hi és. Carles Pellicer ja ha dit que no li fa cap tipus de por governar amb minoria. La CUP, que entoma amb responsabilitat els resultats de diumenge passat, també se sentirà còmode com a líder de la oposició. Al mateix lloc des del que, si no hi ha cap sorpresa, es miraran els propers anys C’s i el PP. ERC i ARA Reus juguen amb els seus dos regidors a forçar la situació per ser decisius. I el PSC aposta per

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir