Un grup de treball estudiarà les bonificacions als camions a l'AP7
L'alta sinistralitat de la carretera ha forçat a les dues parts a arribar a un acord per tal de reduïr el volum de camions que passen per la N340. La solució a la que s'ha arribat és la mateixa que la que demanaven els alcaldes de la demarcació.

Imatge d'un accident a la N-340 d'aquest any. / ACN

Tarragona
La reunió entre Foment i la Generalitat ha durat poc més de dues hores i ha desembocat en una promesa per part del govern central: un grup d'experts estudiarà les repercussions i la viabilitat d'oferir als camions bonificacions per tal de que circulin per l'autopista AP-7. El grup integrarà representants de tots dos governs, representants del territori i representants dels col·lectius de transportistes.
Reunió d'urgència
El grup de treball es reunirà per primer cop el proper dilluns per tal de poder aportar una proposta concreta sobre les bonificacions el més aviat possible. La seva prioritat és la de trobar una solució per un punt en concret de la xarxa viària: el Perelló. La proximitat de la primera trobada del grup de treball coincideix amb la celeritat amb que s'ha convocat la reunió entre Foment i els Consellers: les últimes morts a la N-340 i les protestes dels alcaldes de la demarcació van ser els desencadenants d'aquesta trobada exprés.
Solució insuficient
El Conseller d'Interior, Jordi Jané ha afirmat que les solucions urgents a les que pot arribar aquest grup de treball només són "pedaços" perquè el que cal fer és construïr l'A7 a les Terres de l'Ebre. Els veïns del territori també veuen aquesta solució insuficient perquè demanen que la gratuïtat del peatge de l'AP7 s'extengui també fins als veïns de les poblacions afectades.
La N-340 registra un trànsit de més de 130.000 vehicles pesants cada dia i ja s'ha cobrat la vida de 13 persones en el que portem d'any, més del doble dels morts que va haver-hi l'any passat.




