La marxa d'immigrants refreda la formació de noves parelles lingüístiques
A les comarques de Girona hi ha gairebé 11.000 parelles lingüístiques. Són persones que parlen català que s'ofereixen per ensenyar-lo a gent que no en sap. És la xifra més alta registrada. Tot i això, el ritme de parelles que es formen ha baixat.
Girona
De les prop de 1500 parelles lingüístiques que es van formar el 2009 s'ha passat a les 1089 del 2014. En el que portem de 2015 se n'han fet 650 parelles.
Des del Voluntariat per la llengua veun com un èxit que se'n continuïn fent, sobretot perquè ara es tiren endavant altres projectes més enllà de les parelles lingüístiques. No obstant això, reconeixen que la fugida d'immigrants i el fet que no n'arribin de nous ajuda a fer baixar el nombre de parelles.
Ester Franquesa, Directora General de política lingüística es mostra satisfeta i diu que cal continuar buscant aquelles persones que tenen voluntat d'aprendre el català.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Ester Franquesa, DG de Política Lingüística
Amb tot, a Catalunya aquest any s'arribarà a les 100.000 parelles lingüístiques, una xifra que Franquesa ha reconegut que no s'esperava. També ha volgut destacar que cada cop hi ha més demanda dels cursos de formació bàsica.




