Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
TARRAGONA

L’alcalde dóna explicacions a l’oposició sobre el cas Inipro

S’ha contestat a la vintena de preguntes que han formulat els diferents grups municipals sobre les presumptes contractacions irregulars, tot i que no s’ha aportat documentació perquè està sota secret de sumari.

00:00:0000:06
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Tarragona

“Les irregularitats en la gestió administrativa i males praxis a l’Institut Municipal de Serveis Socials s’han reconduït a posteriori en base a l’informe que va elaborar una auditoria externa. En cap moment es va infringir la llei”. Aquesta és l’explicació que l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha donat a l’oposició durant la reunió de la Junta de Portaveus convocada expressament per parlar del cas Inipro.

Ballesteros ha tornat a fer la cronologia del cas: fa cinc anys l’Institut Municipal de Serveis Socials va encarregar a aquesta empresa un servei de mediació per a immigrants arrel de la mala maror que hi havia als barris. A posteriori es van fer dues pròrrogues de contracte sense convocar concurs públic “perquè hi havia una urgència social que calia atendre. L’estructura administrativa de l’IMSS era feble i no es van seguir fil per randa els passos”.

“Poc recorregut”

Tot i la detenció tècnica de l’ex gerent de l’IMSS, el batlle creu que no hi haurà imputacions: “els advocats diuen que hi ha poc recorregut a nivell penal. Ara bé, vull ser prudent, s’ha de respectar el secret de sumari i estem a disposició de la justícia per col·laborar”.

Façana de l'ajuntament de Tarragona.

Façana de l'ajuntament de Tarragona. / Eva Hidalgo

Façana de l'ajuntament de Tarragona.

Façana de l'ajuntament de Tarragona. / Eva Hidalgo

L’expedient de la discòrdia

Fa un mes la Guàrdia Civil va registrar diferents dependències municipals buscant documentació de la contractació. Després de moltes hores es va acabar trobant a dins d’un maletí que estava a l’armari d’un despatx sense arxivar. Ho justifica assegurant que ho custodiava l’actual gerent de l’IMSS perquè així se li havia encomanat.

Poc convençuda

Nueva APP de Cadena SER

Descubre la nueva app de Cadena SER Te ofrecemos una mejor experiencia de audio y video

Descargar

Els grups municipals a l’oposició han sortit amb la sensació d’estar igual que quan havien entrat, ja que el que s’ha comentat avui ja ho sabien amb anterioritat. Ara s’està a l’espera de l’aixecament del secret de sumari per esclarir –ho tot plegat a fons.

S’han queixat també de la manca d’informació de la funcionarització dels treballadors de l’IMSS que ho demanin, un anunci que Ballesteros ha fet a la premsa però no als portaveus dels grups.

Eva Hidalgo

Eva Hidalgo

Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estás escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir