Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

130 famílies de Girona necessiten un pis urgent

L'Ajuntament necessita 130 habitatges ara mateix per llogar a preus molt baixos a famílies que viuen en pisos ocupats o no poden pagar un lloguer. Els bancs han cedit set pisos des de principi d'any, gairebé els mateixos que en tot el 2015

Girona

D’aquestes 130 famílies, trenta estan en una situació “d’extrema urgència”, segons la regidora de serveis socials, Sílvia Paneque i “ocupen pisos en condicions gens dignes”.

L'Ajuntament de Girona està apunt de tancar un acord amb grans propietaris privats per aconseguir que en les properes setmanes els cedeixin una trentena de pisos d’inclusió que es llogaran a aquestes famílies per un màxim de 50€ mensuals.

El centenar de famílies restants són persones que han vist empitjorar la seva situació econòmica i necessiten traslladar-se a un pis de lloguer social, on pagaran entre un 10 i un 20% dels seus ingressos familiars.

L’Ajuntament vol que aquest centenar de pisos de lloguer social els cedeixin les entitats financeres. Sílvia Paneque insisteix que els bancs segueixen col·laborant poc, però reconeix que des de principi d’any ja han cedit set habitatges, gairebé la mateixa xifra que en tot el 2015:

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Sílvia Paneque - Regidora de Serveis Socials

00:00:0000:06
Descargar

Des del 2013, les entitats financeres han cedit només 26 pisos a l'Ajuntament. Ara mateix, el consistori té 160 habitatges a la seva borsa de lloguer municipal i no arriba a cobrir tota la demanda.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir