Enquesta per detectar bullying a les aules
5 anys després, els departaments d'Ensenyament i d'Interior tornaran a fer l'enquesta sobre clima escolar i convivència que serveix per detectar quina incidencia tenen els casos de bullying als centres i sobretot què fan els alumnes quan la víctima és un altre

(Getty Images)

Barcelona
En les darreres edicions, l'enquesta només incloia alumnes de secundària, però a la que es passarà el proper mes de novembre, s’inclourà també estudiants de cinquè i sisé de primària. FA temps que les associacions de de lluita contra l'assetjament escolar i altres informes fets a nivell de l'estat, apunten que bona part de les conductes assetjadores es donen ja en el tram final de primària. El portaveu de l'associació 'No al acoso', Javier Pérez celebra que la Generalitat recuperi l'enquesta perquè, diu, només amb una fotografia clara de la situació, podem decidir com respondre. “Per acabar amb les situacions d’assetjamen hem de saber quina incidencia hi ha, on s’està produint, quines eines s’estan utilitzant. Si no tenim una diagnosi clara, no podem actuar per resoldre-ho”.
Más información
Les associacions de lluita contra l’assetjament demanen a la Generalitat que l’enquesta torni “per quedar-s’hi” i que periòdicament s’analitzi l’evolució del fenòmen.
El darrer estudi sobre convivencia escolar i seguretat a Catalunya es va fer el curs 2011/2012. En aquella ocasió, l’enquesta revelaba que un de cada 10 adolescents patia almenys un cop de setmana alguna situació d'assetjament o violencia a l’àmbit escolar i que un 16 % dels alumnes reconeixia que o bé participava de l'assetjament contra altres companys o bé mirava cap a una altra banda, quan veia que un company era atacat verbalment o físicament.

Soledad Domínguez
Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...




