Nova picabaralla Albiol-Puigdemont al Parlament
El portaveu del PP acusa al President de donar instruccions polítiques als Mossos d'Esquadra per evitar detencions en els aldarulls de Gràcia. Puigdemont li replica que "o menteix o suggereix una mentida"

El president del grup parlamentari del PPC, Xavier García Albiol, assenyala la CUP com a responsables d'una fotografia on es pot veure un antiavalot dels Mossos amb el text 'Pistolers' / Aleix Moldes (ACN)

Barcelona
Ahir Albiol ja ho havia apuntat, i avui l’hi ha dit en persona a Puigdemont: que després de quatre nits d’aldarulls a Gràcia només hi hagi 2 detinguts, segons el líder del PP, només respon al fet que des del Govern no es vulgui molestar al soci parlamentari.
Des del seu escó, García Albiol ha exhibit un cartell d'Endavant, una de les formacions integrades a la CUP, en què apareix la imatge d'un agent dels Mossos, darrere del lema: 'Pistolers, fora de Gràcia'.
Segons la seva opinió, hi ha una 'intencionalitat política' per a 'no actuar davant els responsables dels incidents' a Gràcia, on s'han 'cremat contenidors, destrossat cotxes, motocicletes i comerços i ferit un nombre important' d'agents.
El fet que d'aquests incidents només s'hagin derivat dues detencions pot deure's, segons García Albiol, o bé a una 'falta de professionalitat' dels Mossos, cosa que ha descartat perquè són 'excel·lents professionals', o bé per una directriu del Govern.
'Cal ser molt poc responsable per mentir o suggerir una mentida', ha replicat Puigdemont, que ha donat a entendre que el Govern central sí que està 'acostumat' a donar 'ordres polítiques' a la Policia perquè, per exemple, elabori 'informes falsos' contra adversaris polítics del PP.




