Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La trama de consultories portava els diners a un únic compte d’Andorra

Anticorrupció i la Guàrdia Civil tenen constància policial d'almenys sis contractes irregulars entre empresaris, consultories i ens públics empresarials

Toni Albir (EFE)

Madrid

Andorra era on anaven a parar els diners que durant dos anys la trama desmantellada de consultories i assessories obtenien per part dels seus empresaris amics. Segons fonts de la investigació molts dels beneficis que obtenia la consultora Esial per part d'aquests constructors a canvi dels contractes irregulars que aconseguien des dels ajuntaments, van acabar en un únic compte dipositada a Andorra que de moment continua oberta.

El compte està a nom d'un empresari català, Jaume Sabater, propietari de l'empresa OCPS Auditors i Consultors, i president de la societat andorrana Universal Gestió. Ahir la Guàrdia Civil es va presentar a Andorra i no se li va poder aturar perquè no s'havia cursat l'ordre internacional de detenció. Els investigadors ja han cursat una comissió rogatòria a Andorra per obtenir dades de l'empresari i del compte bancari que ha estat rastrejada.

A l'espera d'analitzar la documentació que s'ha confiscat en els registres practicats en diferents ajuntaments, despatxos i domicilis particulars, la Guàrdia Civil té constància d'almenys sis contractes arreglats entre empresaris, consultories i ens públics empresarials. Aquests contractes confirmen el modus operandi de la trama i han servit al jutjat número 1 del Vendrell a posar en marxa aquesta operació.

L'operació Térmyca continua oberta. De moment no es preveuen més detencions però continuen els registres i el lliurament de requeriments en els diferents consistoris. En total es van signar 48 entrades i registres en vuit ajuntaments de Tarragona i Madrid, en dotze societats mercantils, en set entitats públiques, en set despatxos professionals i en 14 domicilis particulars. A més es van fer quinze requeriments judicials a diferents ajuntaments ubicats en altres punts d'Espanya com Castelló, Balears, Cadis, Lleida, Barcelona, Guadalajara, Huelva i Granada.

Ana Terradillos

Ana Terradillos

Licenciada en Periodismo por la Universidad de Navarra (1991-1996) y en Ciencias Políticas por la UNED...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir