Un 18% dels llocs de treball s’han destruït en cinc anys a Tarragona
Això és sinònim de quasi 70.000 llocs de feina. És la demarcació més tocada de tot Catalunya, seguida de Barcelona, Girona i Lleida en darrer lloc.

La construcció és un dels sectors més tocat. / ACN

Tarragona
Les comarques del sud de Catalunya lideren les xifres de l'atur i també de destrucció de l'ocupació, dos factors causa-efecte que van lligats.
Els col·lectius més afectats per la destrucció del 18% dels llocs de treball -més de 68.000- són els joves, les persones de nacionalitat estrangera i els homes.
Per sectors, el més tocat ha estat la construcció, amb un 54% del total. La indústria és el segon que més ho ha notat. Segons Roger Romagosa, economista de l'Observatori de PIMEC, “les dades s’expliquen a causa del pes específic que té el teixit industrial a la demarcació”.
Canvis de tendència
Són dades d'un estudi de la patronal de la petita i mitjana empresa analitzant el període comprès entre el 2008 i el 2013.
D'altra banda, també s'ha observat un increment de persones que estan a dedicació parcial i una disminució de la jornada completa.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




