El 75% de militants de la CUP avalen la candidatura de Quim Arrufat al Secretariat Nacional
És l'única candidatura que es presentava a renovar l'òrgan directiu del partit. Xevi Generó, Laura Rafecas, Albert Serrats i Òscar Simón també han estat triats a títol individual

(ACN)

Barcelona
La candidatura de Quim Arrufat per al Secretariat Nacional, l'única que es presentava a renovar l'òrgan directiu del partit, ha assolit el 75% dels suports entre els militants de la CUP. Xevi Generó, Laura Rafecas, Albert Serrats i Òscar Simón han estat triats a formar part de l'executiva de la CUP a títol individual.
En total són 15 els nous càrrecs electes del Secretariat Nacional de la CUP, després que 6 membres dimitissin al mes de juny per diferències insalbables amb el partit. Un miler de militants, el 63% de les bases, han participat de la votació. Un 20% dels vots han estat en blanc i un 2% nuls.
L'antiga direcció s'ha dirigit en una carta a la militància, on reconeix haver hagut de conviure amb "tensions i discrepàncies" durant el seu mandat. Defensen els processos participatius de la formació i destaquen el paper de la militància com "la principal força del partit".
Ara l'executiva de la CUP agafa el rumb de la fomació, després d'afrontar la divisió interna del partit, especialment sentida amb el rebuig a la investudira d'Artur Mas i l'aprovació dels pressupostos. Precisament la nova direcció haurà de decidir el paper dels anticapitalistes sobre la moció de confiança de Carles Puigdemont, al mes de setembre.
Tot i que s'han fet públiques avui, les votacions van ser entre el 30 de juliol i el 4 d'agost.




