Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Baixen el nombre d’inscrits a la diada independentista

Tot i així, l’ANC i Òmnium Cultural pronostiquen una “diada històrica”

Els presidents d'Omnium Cultural i de l'ANC, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, presenten el cartell de la manifestació de la Diada, el 2 de setembre de 2016. / Serra O. (ACN)

Els presidents d'Omnium Cultural i de l'ANC, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, presenten el cartell de la manifestació de la Diada, el 2 de setembre de 2016.

Barcelona

203.808. Aquesta és l’última dada de les inscripcions registrades fins aquest 2 de setembre per les cinc mobilitzacions descentralitzades de la propera Diada. Una xifra inferior a la de l’any passat ja que s’hi han apuntat 50.000 persones menys. Ara bé, aquests números, no preocupen “en absolut” als organitzadors, l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural. "Estem convençuts que Barcelona tornarà a tenir una gran mobilització com la de les altres Diades i les altres ciutats tindran la mobilització més gran de la seva història", ha destacat Sànchez, president de l’ANC.

Les entitats independentistes han fet una crida a la participació, especialment als trams més difícils de completar, com ara Tarragona i Barcelona, ja que la resta, Berga, Salt i Lleida porten un bon ritme d’inscripcions.

Sànchez i Jordi Cuixart, president d'Òmnium Cultural, també han “interpel·lat a tots els demòcrates de Catalunya” i han celebrat que tant els líders dels comuns com l’alcaldessa Ada Colau s'hagin mostrat partidaris de participar en les mobilitzacions per reclamar que els catalans puguin exercir el seu dret a decidir. “Siguin independentistes o no, tots sabem que el procés ha d’acabar a les urnes” ha insistit Sánchez.

No hi haurà sorpresa pel que fa als missatges que els organitzadors volen transmetre durant la Diada. Amb el debat del referèndum unilateral d'independència (RUI) sobre la taula, Sànchez ha subratllat que no serà "l'element central" de la jornada, però que en les intervencions publiques "és evident que hi serà". Cuixart ha recordat que "Òmnium defensa els "grans consensos" perquè tothom es pugui sentir "reconegut i implicat".

La darrera manifestació autonòmica?

Preguntat per si la d'enguany seria la darrera manifestació autonòmica en una Diada, Sànchez ha respòs un "tant debò", i ha desitjat que sigui un punt i a part a les mobilitzacions que van començar a partir de l'any 1976, amb la que es va celebrar a Sant Boi un cop acabada la dictadura franquista. "El millor homenatge a la celebració del 76 és que ja no l'haguéssim de celebrar", ha afirmat Sànchez, com a mostra que el procés hauria culminat amb un èxit que permetés fer una reivindicació de caire.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir