El repte de la massificació
Salou i Cambrils fan un bon balanç d’aquest estiu 2016 pel que fa a presència i ocupació turística al territori d’un 10% més que l’any passat però apunten que cal afrontar el repte de la massificació per a pròximes temporades.

Plajta Llevant Salou / Roger Segura (ACN)

El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Benet Preses: 'Hem d'afrontar el repte de la massificació'.
Tarragona
“Hem d’afrontar el repte de la massificació”. Benet preses regidor de turisme de Salou que amb Mercè Dalmau, regidora de turisme de Cambrils, ha fet un balanç i ha reflexionat sobre el present i el futur del turisme a la Costa Daurada.
Què volem?
Quan els hem preguntat quin tipus de turisme tenim i es vol a triar entre: Familiar, juvenil, esportiu o de Qualitat, Preses ha assenyalat el turista Sènior. Un tipus de turisme que “ajudaria a allargar la temporada turística més enllà dels mesos d’estius”. En l’àmbit esportiu des de la vessant privada ja fa un temps que s’hi va apostar a Salou com a Cambrils des de la vessant pública. I estirant més del fil Dalmau ens ha explicat que “Treballem el turisme esportiu i gastronòmic i que tot plegat és un cúmul de valors que fan un global que resulta atractiu”.

Mercè Dalmau i Benet Preses / Marc Càmara

Mercè Dalmau i Benet Preses / Marc Càmara
Reptes
Preses ha convidat a administracions i empresaris a reflexionar “sobre com volem créixer i amb la complicitat dels habitants del territori”. I ho ha rematat amb un “cal plantejar com resolem la massificació” . Un concepte al que Mercè Dalmau ha entrat a matissar explicant que es tracta de resoldre “molta concentració de gent en llocs concrets i èpoques concretes de l’any” ha matisat Dalmau.




