Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Actualidad
SOCIETAT

Necessiten la nostra sang

Tarragona celebra una nora marató de donació de sang per a persones que ho necessiten com el Joan Ma Riera en el seu tractament per leucèmia.

undefined

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:06
Descargar

Tarragona

“Crec que cada dia es necessita molta sang per salvar a molta gent". Joan Ma Riera un receptor de sang que en la seva joventut sí que havia donat sang però “3 vegades per allò que no tens mai temps”. Poc s’hauria imaginat que arribaria el dia en que es faria una peritat ferida a la boca i “ estàs tot el dia sagnant”. A partir d’aquí va anar a urgències i al mateix dia ja el van hospitalitzar i aïllar per endegar un tractament per leucèmia que principalment ha passat transfusions de Sang.

En Joan Ma explica que li han fet tantes transfusions que li va arribar a dir al seu pare que “ja no hi ha res teu en mi” però el seu pare li va contestar que el cervell encara és seu perquè estava tranquil perquè per la seves benes hi corren “gotes de gent bona”.

Joan Ma Riera -Virginia Callao-Núria Vilanova

Joan Ma Riera -Virginia Callao-Núria Vilanova / Jordi Cartañá

Joan Ma Riera -Virginia Callao-Núria Vilanova

Joan Ma Riera -Virginia Callao-Núria Vilanova / Jordi Cartañá

Virginia Callao, com a directora del Banc de Sang i Teixits de Tarragona ens recorda que “actualment no hi ha possibilitat de fabricar sang artificial”. Es fan hemoglobines sintètiques però en cap cas es pot reproduir la sang d’aquí la importància de mantenir les reserves altes. “L’ideal serien 11 dies però actualment estem en 6 dies”. Cal que donem sang doncs, i de forma regular.

Crida a la participació ala XII Marató de Donació de Sang de Tarragona demà dissabte 17 de setembre durant tot el dia al Teatre Tarragona. Un aconteixement que, tal i com explica la Dr. Núria Vilanova, és possible gràcies a la implicació de cada cop més professionals sanitaris però també de tota mena de comerços, entitats, empreses que es bolquen en aquesta campanya “i que ens han dit que sí a tot arreu i estem molt contents”.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir