La modalitat delictiva del 'sufer' es detecta a Lleida
Una tècnica d'alt risc que consisteix en robar la càrrega de camions en ruta

Objectes intervinguts que el grup utilitzava per cometre els robatoris a empreses i camions. / Mossos d'Esquadra

Lleida
Els Mossos d'Esquadra desarticulen a Lleida un grup delinqüent que es dedicava al robatori de la càrrega de camions en ruta a través del mètode conegut com a 'surfers' i al robatori en interior d'empreses mitjançant el procediment del butró. Hi ha 7 detinguts, tres dels quals han ingressat a la presó.
Aquesta tècnica dels 'surfers', encara poc conegut a Catalunya és molt tècnic, complicat d'executar i una pràctica amb un alt grau de risc: utilitzaven tres vehicles en cada assalt a camions. El primer vehicle es posicionava davant del camió per alentir la seva velocitat, mentre que el segon se situava a la part posterior des d'on es cometria el robatori. Aquest segon turisme, que disposava només de seient del conductor amb la finalitat de tenir més espai de moviment per al membre de la banda que actuaria de 'surfer'.
El 'surfer' utilitzava sistemes de subjecció com arnesos, sortia pel sostre solar o la finestreta, se situava al capó del turisme i des d'allà fracturava el pany del semiremolc del camió amb una eina específica com una radial i accedia a l'interior de la caixa. Un cop dins sostreia els productes i els llançava al voral de la carretera o autopista. Els components del grup que anaven al tercer vehicle recollien la mercaderia sostreta i la carregaven.
És el primer cop que aquesta modalitat delictiva s'ha detectat a Lleida. Se'ls acusa de cometre setze robatoris, vuit en camions en ruta. Els lladres dirigien la xarxa des de Lleida i, des d'allà, operaven a la província de Saragossa i a la demarcació de Lleida, des d'on introduïen el material sostret al mercat negre des de La Rioja.




