Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

CCOO demana mà dura per aturar la "lloretització" del sector turístic

Comissions Obreres reclama mà dura a Inspecció de Treball amb el sector hoteler per diferenciar "el gra de la palla"; aquells que contracten els treballadors que toca i en condicions dignes i els que aprofiten la reforma laboral per pagar duros a quatre pessetes i “estafar” la seguretat social. Diuen que mentre les pernoctacions han pujat un 7% i la rendibilitat del sector turístic un 9%, la contractació només ha augmentat un 3%.

Els sindicats tenen previst fer un 'escrache' al davant d'un hotel de Barcelona que, asseguren, té el 90% de la plantilla externalitzada. / ACN

Els sindicats tenen previst fer un 'escrache' al davant d'un hotel de Barcelona que, asseguren, té el 90% de la plantilla externalitzada.

Girona

Contractes de 6 hores però treballant-ne 8 o 10, absència d'horaris i de calendari laboral, serveis externalitzats -sobretot al servei de neteja però no és l'únic- amb sous un 40% més baixos, contractes de molt curta durada; tot un seguit de pràctiques, algunes legals i altres, diuen, “poc decents” que indiquen, al seu entendre, que els beneficis es fan a costa del treballador i que això, a part de ser un frau a la seguretat social, també pot acabar perjudicant la qualitat del servei.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Bartomeu Compte, CCOO

00:00:0000:06
Descargar

Tot i que, segons els sindicats, ja es comença a parlar de "lloretització" del model turístic, el secretari general de Comissions a les comarques de Girona, Bartomeu Compte recalca que aquestes pràctiques que denuncien “no només passen a Lloret”.

CCOO diu que ja hi ha moltes sentències anul·lant convenis d'empresa permesos per la llei però que estan molt lluny dels convenis sectorials i també hi ha una primera sentència que condemna el prestamisme laboral; treballar externalitzat però fer-ho en exclusiva per un sol hotel i amb condicions i eines fixades i proporcionades només per l'hotel.

Raül Muxach

Raül Muxach

En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir