La Generalitat amenaça amb sancionar la fundació IL3
El Departament de Justícia multarà aquesta fundació de la Universitat de Barcelona si no li fa arribar tota la documentació que li ha demanat sobre les suposades irregularitats econòmiques que va destapar SER Catalunya

La seu de la Fundació IL3, en una imatge d'arxiu / Cadena SER

Barcelona
Els responsables de la fundació IL3 – Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona no han entregat tota la documentació que els hi ha demanat el Departament de Justícia, que des de l'abril té obert un expedient informatiu per aclarir si hi ha hagut irregularitats econòmiques en la gestió de la fundació.
Aquesta investigació, recordem-ho, es va obrir després que SER Catalunya destapés que en sis anys 46 professors de la Universitat de Barcelona van carregar 800.000 euros als comptes de la fundació. Unes despeses que, en bona part, no tenien res a veure amb la seva feina. Hi havia fins i tot un entapissat fet a una botiga de Sòria.
Ara la conselleria de Justícia apuja el to. Segons ha pogut saber aquesta redacció, si en els propers dies els responsables de la fundació IL3 no els hi faciliten la documentació que falta, el departament començarà els tràmits per sancionar-los. Els hi obririen un expedient sancionador que podria derivar en una multa de fins a 20.000 euros o en l'impediment de rebre ajuts o subvencions de la Generalitat durant un any.
Fins ara tot el que ha entregat la fundació a Justícia ha passat a mans de la Fiscalia que, com vam explicar aquest dimarts, també investiga la gestió d'aquesta fundació.




