Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
LIQUIDACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

L'oposició no comparteix l'"eufòria" del Govern pel tancament del 2017

Liberals qüestionen la baixada de la recaptació de l'Impost de Societats, UL+independents assenyala que hi ha inversions que no s'ha executat i el PS lamenta que encara no s'hagin presentat els comptes al Consell

Consellers de l'oposició al plenari del Consell General / Arxiu (a)

Consellers de l'oposició al plenari del Consell General

Andorra la Vella

L'oposició qüestiona "l'eufòria desmesurada" amb què Govern ha presentat el tancament de comptes del 2017. Darrere dels números positius, diuen, s'amaguen alguns aspectes preocupants.

El conseller general liberal Ferran Costa rep el superàvit de caixa de 9 milions amb què l'executiu ha tancat l'exercici del 2017 com una bona notícia. Això sí, assegura que cal fer un anàlisi més rigorós i revisar les diferents partides. Els preocupa, per exemple, que s'estigui recaptant més d'IRPF i que l'impost de societats hagi caigut un 35,5 per cent.

Costa també ha volgut posar en relleu el fet que continuïn augmentant les despeses de funcionament del Govern, que se situen al voltant dels 350 milions, i que es compari el dèficit acumulat actual amb el de períodes anteriors sense tenir en compte l'increment en la imposició directa dels ciutadans.

En la mateixa línia s'ha expressat el conseller d'UL+independents de la Massana, Carles Naudi. Assegura que al superàvit de caixa s'hi arriba fent servir els beneficis de les parapúbliques i, sobretot perquè una part de les inversions previstes no s'han dut a terme.

Finalment, el conseller general del PS, Pere López, no ha volgut fer valoracions i s'ha queixat que a dia d'avui la liquidació de comptes no hagi arribat al Consell General, quan la llei diu que el termini màxim per entregar-ho és el 31 de març. Tot i això, sí que s'ha mostrat preocupat per les deduccions que hi ha en l'impost de societats.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir