La UH celebra l'agilització dels tràmits per contractar personal de França, Espanya o Portugal
L'Usda però considera que això fa baixar la qualitat de la mà d'obra

Recepció d'un Hotel a Andorra la Vella / Arxiu (ANA)

Andorra la Vella
La Unió Hotelera celebra que els treballadors d'Espanya, França i Portugal no hagin d'acreditar experiència ni haver estat inscrits al servei d'Ocupació per ser contractats, mentre que l'USDA critica aquesta mesura.
El president de l'entitat, Carles Ramos, veu amb bons ulls la mesura adoptada pel Govern en relació als països que formen part del conveni Trilateral. Considera que ajudarà els establiments que tinguin necessitats de personal. Creu, a més, que aquesta flexibilització no anirà en detriment de la qualitat de la mà d'obra.
De la seva banda, el secretari general de la Unió Sindical d'Andorra, Gabriel Ubach, ha criticat aquesta flexibilització i diu que totes les contractacions haurien de passar pel Servei d'Ocupació. Això el que fa, segons el seu parer, és obrir la porta que els empresaris puguin contractar mà d'obra barata i que la qualitat del servei se'n ressenti.
Cal recordar que en el cas dels temporers se'ls rebaixarà els anys d'experiència demanats en funció de les temporades que hagin treballat a Andorra.




