Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Les càmeres de vigilància es multipliquen un any després dels atemptats

Molts pobles han col·locat càmeres de vigilància en llocs estratègics, sobretot per llegir les matrícules dels cotxes i detectar si algun cotxe està a la llista negra policial

La policia local de Platja d'Aro va ser una de les primeres d'adquirir càmeres de vigilància / ACN

La policia local de Platja d'Aro va ser una de les primeres d'adquirir càmeres de vigilància

Girona

Un any després dels atemptats, molts ajuntaments gironins s'han armat amb càmeres de vigilància per extremar les mesures en casos d'emergència. És una de les mesures antiterrorista, juntament amb les barreres de formigó que ja van començar a utilitzar algunes policies arran de l'atropellament massiu de Niça.

En aquests últims mesos, algunes policies locals admeten que han intensificat els controls de trànsit a les entrades dels pobles. Molts pobles, com Palafrugell, Calonge, Sant Feliu o Begur, han col·locat càmeres de vigilància en llocs estratègics, sobretot per llegir les matrícules dels cotxes i detectar si algun vehicle està a la llista negra policial.

Una altra decisió que van prendre els pobles turístics va ser situar barreres de formigó cada cop que ha tingut lloc un esdeveniment que congrega molta gent.

Un cas particular és el de Platja d'Aro, on fa dos anys van viure un moment de caos per una flashmob que simulava una persecució. Pels cossos d'emergència, els va servir com un simulacre d'atemptat. Com que molta gent es va protegir en botigues i hotels, volen tenir un canal de Whatsapp o Telegram amb els comercial perquè sàpiguen què està passant.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

David Puertas - cap de la policia local de Platja d'Aro

00:00:0000:24
Descargar

El cap de la policia local de Platja d'Aro, David Puertas, assegura que volen establir un canal de comunicació, que "ha de ser veraç, ràpida i àgil del que està passant cap al comerciant". També volen formar els treballadors dels establiments "perquè tinguin eines de com ha d'atendre el client en una situació de màxim estrès, quins consells han de donar i què han de fet".

Després dels atemptats de Barcelona i Cambrils de fa un any, la majoria de municipis de la Costa Brava van tallar els accessos d'algunes zones i passejos marítims.

David Parreño Mont

David Parreño Mont

Cubre información local en Ràdio Girona desde 2018. Graduado en Humanidades y Periodismo por la Universitat...

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir