Espot diu que despenalitzar l'avortament comportaria iniciar un procés constituent
"És incompatible mantenir el copríncep episcopal i promulgar la despenalització de l'avortament" diu el candidat de DA

El ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior i candidat a cap de Govern per DA, Xavier Espot, en roda de premsa. / M.F. (ANA)

Andorra la Vella
Per l'executiu impulsar una despenalització de l'avortament continua representant de manera obligatòria i forçosa un canvi de model d'Estat i, per tant, la desaparició del coprincipat.
"És incompatible mantenir el copríncep episcopal i promulgar la despenalització de l'avortament", ha exposat de manera clara aquest dimecres durant la roda de premsa posterior al consell de ministres el titular d'Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot.
El ministre ha argumentat que, si no es pot mantenir el copríncep mitrat, el francès també desapareixeria perquè la figura del cap d'estat és "única i indivisible". Espot ha apuntat que aquesta nova situació conduiria al país "a un procés constituent", ja que caldria fer un canvi de model d'Estat "tenint en compte la posició a dia d'avui de l'Església catòlica al tomb de l'avortament".
El ministre i futur candidat de DA a cap de Govern a les eleccions generals ha exposat aquestes paraules després que aquest dimarts el nunci del Vaticà, Renzo Fratin, tornés a defensar el dret a la vida i el copríncep, Joan-Enric Vives, també ho reclamés durant la visita pastoral la setmana passada quan va fer servir la metàfora d'un arbre enverinat com a símil d'atac a la insitució que representa.
Unes paraules dirigides directament a aquelles formacions de l'oposició i moviments civils que reclamen fer camí en la despenalització de l'avortament en els tres suposits bàsics.




