Es manté la ocupació hotelera al mes de juliol...
...però baixa la rendibilitat dels establiments hotelers i del sector vacacional

La ocupació hotelera a Menorca és semblant a la de 2018, però els guanys econòmics són inferiors. / Cadena SER

Mahón
La planta hotelera de Menorca ha estat ocupada en un 88,7% durant el mes de juliol d'enguany. Això suposa una dècima manco que l’any anterior. Pel que fa a l’estada mitjana també ha estat gairebé igual. 6,2 dies enguany per 6,3 del juliol de 2018. La previsió per l’agost és del 88% quan l’any anterior va ser del 89. Però malgrat ser uns números molt semblants el fet és que la rendibilitat és molt inferior.
Així ho indica la gerent de la patronal hotelera Ashome, Azucena Giménez, qui recorda que el president d'Ashome ja va xifrar aquesta pèrdua en un 10% aproximadament.
El que destaca Jiménez és que aquesta pèrdua de rendibilitat es dóna també a d'altres negocis més enllà dels hotels en referència a restaurants, bars i comerços, entre d'altres.

Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...




