Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Ous farcits amb tàperes i anxoves (per Santi Hernández)

El Rebost: premis Amics de la Gastronomia i ous farcits

El Rebost: premis Amics de la Gastronomia i ous farcits

00:00:0005:39
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

València

Que bé li senten els contrastos a aquests ous farcits. Durant aquests anys els hem preparats d'un parell de formes. Vos deixe l'enllaç perquè tafanegeu. No obstant això, hui hem volgut eixir-nos un poc de la part més clàssica i ens hem endinsat en matisos més cítrics i herbacis que ens transmeten les tàperes amb un toc àcid i aromàtic més típic de la mostassa i amb matisos més profunds i intensos del umami que li aporten les anxoves. Així que no espereu trobar un sabor lineal i tranquil. Segur que ho gaudireu.

INGREDIENTS

8 ous

Un grapat de tàperes

Entre huit i deu anxoves

Per a la maionesa:

1 ou

Oli d'oliva verge extra

1 c/s de mostassa de Dijon en gra

1 c/s de mostassa de Dijon a l'antiga

Sal

PROCÉS

La recepta és molt senzilla de preparar. En primer lloc bollirem els ous durant uns 7 minuts bollint. Si ho feu el dia anterior, molt millor. Així no haureu d'esperar que es temperen. Els llevem la closca i els partim. Reservem els rovells. Deixeu-vos un rovell reservat per a decorar els ous. A continuació, agafarem un grapat de tàperes en vinagre i les piquem finament. Farem el mateix amb les anxoves.

D'altra banda, prepararem la maionesa. En un got batedor posarem un ou, sal, oli d'oliva i la cullerada de mostassa en gra i una altra a l'antiga. Mentre batem hi anirem afegint un fil d'oli d'oliva fins que adquirisca consistència. El truc està en mantindre la batedora en la part inferior del got batedor mentre batem fins que agafe consistència i sense deixar d'afegir eixe fil d'oli.

Una vegada llesta, mesclarem bé la maionesa amb els rovells cuits, les tàperes i les anxoves fins a aconseguir la consistència desitjada. Finalment, emplenem els ous amb la mescla i els anirem posant cap avall en un plat o safata. Ratllarem un rovell per damunt i li posarem un puntet de la maionesa que hem preparat per damunt de cada ou. I llest.

Ací tens la recepta original: https://unarecetaunrecuerdo.com/huevos-rellenos-con-alcaparras-y-anchoas/

Sigue toda la última hora en el canal de Whatsapp de Radio Valencia: haz clic aquí y suscríbete para recibir toda la información y la actualidad del día en tu móvil.

Quique Lencina

Quique Lencina

Filólogo de formación y locutor de profesión, actualmente forma parte del equipo digital de Radio Valencia...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir