María Teresa Joga: "Non podemos falar de que estemos afectados xa, pero existe preocupación"
La situación del cereal de invierno marca el final de 2022 para la Asociación ADEGAL, que califica el año como "intenso"
Xinzo de Limia
La situación del cereal de invierno ha pasado a ser la última de una larga lista de preocupaciones para el campo en A Limia. Las intensas lluvias de los últimos días llevan a los productores a considerar que se puede perder parte de la cosecha debido a una podredumbre originada por la inundación parcial de parcelas.
Maria Teresa Joga hace balance de 2022
09:08
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1672317437940/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
“Agora mesmo non podemos falar de que estemos afectados xa, pero existe preocupación” reconoce en Hoy por Hoy A Limia María Teresa Joga, portavoz de la Asociación ADEGAL. “En algúns puntos se están xerando inundacións que poden aprodecer a planta. Se esta choiva persiste unha tempada máis, sí que podería afectar a planta e comenzaríamos a contabilizar perdas”. Una incidencia que agravaría el hecho de que no todas las parcelas preparadas para ese cereal hayan podido plantarse, ya que algunas se encontraban anegadas debido a las precipitaciones.
Sequía, infraestructuras y una zona vulnerable
Éste es el último de una serie de incidentes que han marcado un 2022 complicado en el sector primario, tal y como asume la portavoz de ADEGAL. “Foi un ano moi intenso, polo menos dende o punto de vista dos asociados. Veu marcado pola subida xeneralizada dos carburantes, fertilizantes e herbicidas e mais a luz, o cal danou o sector. A iso, houbo que sumar as semanas sen choiva, o que fai máis importante ca nunca a posta en marcha do sistema de regadío que tantas veces pedimos”.
Un sistema de regadío que este 2022 ha visto los primeros pasos, con la excavación de pozos, y la futura integración de las comunidades de regantes, “tense avanzado moito nos trámites administrativos, pero foi mellor ver o comezo das obras físicas. Contamos tamén co compromiso das administracións implicadas. Somos conscientes que é unha realidade que tardará en verse polo menos un par de anos, pero confiamos en que a infraestructura se complete”, afirma María Teresa Joga, satisfecha por los avances conseguidos.
“Aínda quedan cousas pendentes, como as novas normativas de tratamentos da terra, a situación das masas de auga, a declaración de zona vulnerable…” enumera a continuación de cara a 2023, antes de centrarse en la declaración de Zona Vulnerable, “está pendente dunha serie de trámites, e dende a comarca estamos pendentes de qué posibles limitacións habería, e cómo as podemos afrontar. Estudaremos a normativa en canto estea elaborada, e trazaremos dende alí un plan de actuación para que os asociados se vexan o menos afectados posible” sentencia la portavoz.
Álvaro Rodríguez de Uña
Nacido en 1988 en Ourense, y licenciado en periodismo por la Universidad de Navarra. Se incorpora a...